אברהם כתב:עברו כבר כמה שנים מאז העלתי האשכול, ועדיין לא נפתרה לי התעלומה, כיצד יתכן שאנו מסתייעים ביד שמאלנו באכילת כורך, בשעה שבפוסקים מבואר שהסיבה צריכה להיות דוקא באופן שהיא מעכבת את השימוש ביד שמאל??
כדי להבהיר את השאלה לימניים שביננו, אנא יעשו נסיון קטן להיסב על צד ימין, ואז יראו בעצמם שיותר נוח להם להשתמש ביד ימינם, ולמרות זאת כתב המשנ"ב שהגידם בצד ימין אינו יכול להסב כיון שאינו יכול להשתמש ביד שמאלו, ועל כרחך כמו שכתבתי בפתיחת האשכול שצריכה יד שמאל להשען על המיטה עצמה, ולאכול רק בימין. וזה פלא אצלי שאין מקפידים בזה כלל.
בברכה המשולשת כתב:אברהם כתב:עברו כבר כמה שנים מאז העלתי האשכול, ועדיין לא נפתרה לי התעלומה, כיצד יתכן שאנו מסתייעים ביד שמאלנו באכילת כורך, בשעה שבפוסקים מבואר שהסיבה צריכה להיות דוקא באופן שהיא מעכבת את השימוש ביד שמאל??
כדי להבהיר את השאלה לימניים שביננו, אנא יעשו נסיון קטן להיסב על צד ימין, ואז יראו בעצמם שיותר נוח להם להשתמש ביד ימינם, ולמרות זאת כתב המשנ"ב שהגידם בצד ימין אינו יכול להסב כיון שאינו יכול להשתמש ביד שמאלו, ועל כרחך כמו שכתבתי בפתיחת האשכול שצריכה יד שמאל להשען על המיטה עצמה, ולאכול רק בימין. וזה פלא אצלי שאין מקפידים בזה כלל.
גם אני איטר, ואיני יכול להשתמש ביד שמאל בעת ההסבה, שהרי כל הגוף נשען עליה
אברהם כתב:עברו כבר כמה שנים מאז העלתי האשכול, ועדיין לא נפתרה לי התעלומה, כיצד יתכן שאנו מסתייעים ביד שמאלנו באכילת כורך, בשעה שבפוסקים מבואר שהסיבה צריכה להיות דוקא באופן שהיא מעכבת את השימוש ביד שמאל??
כדי להבהיר את השאלה לימניים שביננו, אנא יעשו נסיון קטן להיסב על צד ימין, ואז יראו בעצמם שיותר נוח להם להשתמש ביד ימינם, ולמרות זאת כתב המשנ"ב שהגידם בצד ימין אינו יכול להסב כיון שאינו יכול להשתמש ביד שמאלו, ועל כרחך כמו שכתבתי בפתיחת האשכול שצריכה יד שמאל להשען על המיטה עצמה, ולאכול רק בימין. וזה פלא אצלי שאין מקפידים בזה כלל.
רש"י ברכות מו: כתב:בזמן שהן שתי מטות. רגילין היו לאכול בהסבה על צדו השמאלית מוטה ורגליו לארץ איש איש על מטה אחת:
רש"י שבת מג. כתב:למיזגא. להשען שכל הסבתן כך היתה יושב קצת ונשען קצת על שמאלו:
משתמשים הגולשים בפורום זה: Exabot [Bot] ו־ 15 אורחים