פלגינן כתב:נאמרו בדבר כמה ביאורים [ליקוטי מהרי"ח, הליכות שלמה, רבבות אפרים] אבל ברור שלדעת הפייטן, הסיבה לכך היא משום החרוז..
מרדכי וינטרויב כתב:זה שיבוש וצ"ל "רחץ" ולא "רחצה".
מרדכי וינטרויב כתב:זה שיבוש וצ"ל "רחץ" ולא "רחצה".
סגי נהור כתב:אין כאן כמובן שום מקור לכך שהנוסח המקובל מאז ימות הראשונים (ואף נתפרש ע"פ הסוד בפע"ח) הוא "שיבוש", אלא לכל היותר שיש גורסים גם כך.
סגי נהור כתב:אין כאן כמובן שום מקור לכך שהנוסח המקובל מאז ימות הראשונים (ואף נתפרש ע"פ הסוד בפע"ח) הוא "שיבוש", אלא לכל היותר שיש גורסים גם כך.
שבטיישראל כתב:סגי נהור כתב:אין כאן כמובן שום מקור לכך שהנוסח המקובל מאז ימות הראשונים (ואף נתפרש ע"פ הסוד בפע"ח) הוא "שיבוש", אלא לכל היותר שיש גורסים גם כך.
לא מדוייק.
ע"פ האריז"ל רק כשאומרים הסימנים בתחילת הסדר אומרים "ורחץ" אבל לפני הסימן יש להכריז "רחץ" ללא וא"ו, וכן מבואר בסידור.
משה ובני ישראל כתב:זה שלנטילת כרפס קוראים ורחץ ולנטילת הסעודה קורים רחצה זה רק בגלל החרוז או שיש לזה עוד סיבות ?
מרדכי וינטרויב כתב:זה שיבוש וצ"ל "רחץ" ולא "רחצה".
משה ובני ישראל כתב:ביאור נפלא על כך מצאתי בספר בריש גלי. לרבי ירוחם הכהן אב"ד דובסאר. http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?146396&pageid=P0008
ובאבודרהם משמע שזה עניין של חרוזים.
סגי נהור כתב:משה ובני ישראל כתב:ביאור נפלא על כך מצאתי בספר בריש גלי. לרבי ירוחם הכהן אב"ד דובסאר. http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?146396&pageid=P0008
ובאבודרהם משמע שזה עניין של חרוזים.
ביאורו אינו מיישב השאלה לכאורה, כי הול"ל רַחַץ בלא וא"ו כמו שיש מגיהים. ולענין החרוז (ודברי בנו המשכיל) עיין לעיל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 45 אורחים