תולעת ספרים07 כתב:מפני שהם מחמיצים - זה לא אומר שיש בהם איסור חמץ - על פניו נראה שסבר שלא כדאי לאכול בפסח דברים מחמיצים משום מה - ואפשר שחשש שיערבבו אותם עם חיטה ואז המצות יחמיצו תיכף וכמו אלו שאוסרים לעשות מצות במי פירות.
ויש לעיין בפנים.
אפרקסתא דעניא כתב:פשוט שלא חלק על הגמ' שאומרת שאין באין לידי חימוץ אלא ה' מיני דגן.
תולעת ספרים07 כתב:מפני שהם מחמיצים - זה לא אומר שיש בהם איסור חמץ - על פניו נראה שסבר שלא כדאי לאכול בפסח דברים מחמיצים משום מה
תולעת ספרים07 כתב:משום מה לא בא לי לנהל כמה מערכות בבת אחת.
מספיק הרגיזו אותי היום.
ועם כבודו הסליחה.
שמע מינה לית דחש להא דא"ר יוחנן בן נורי דאמר אורז מין דגן הוא ... אמנם גיסי ה"ר יצחק מקורבויל כתב בספר המצות הקצר אשר יסד, נראה לי לקיים המנהג ולאסור כל קטניות בפסח, ולא מטעם חימוץ, כי טעות הוא בידם כדפרישית, אלא משום גזירה הוא, דכיון דקטניות מעשה קדרה הוא ודגן נמי מעשה קדרה כדייסא אי הוה שרינן קטניות דילמא אתי לאיחלופי להתיר דייסא דאידי ואידי מעשה קדרה וגם מידי דמידגן הוא כגון חמשת המינין כדאי' פ' הפועלין דקרי לקטניות מידי דמדגן וגם יש מקומות שרגילין לעשות מהן פת כמו מחמשת המינין ולכך אתי לאיחלופי לאותם שאינם בני תורה, ומנהג הגון הוא ליזהר מכל קטניות ומכל דבר שקורין ליגו"ם וגם חרדל נכון לאסור משום דהוה מידי דמדגן, אע"ג דתלמודא שרי אפי' אורז, זהו דוקא בימיהם שהיו בקיאין כולן בהלכות איסור והיתר אבל השתא בדורות האחרונים גזרו כדפרישית, וכיוצא בזה הטעם פירש רב סעדיה גאון גבי דין לידה בזוב שחילק בין דורות הראשונים לדורות האחרונים, ואפילו ליתנו במים רותחין נכון לאסור דילמא אתי ליתנו במים קרים, עכ"ל גיסי. ורבינו ברוך ורבינו שמשון מאויירא לא היו אוכלין מיני קטניות בפסח, אבל ה"ר יחיאל מפרי"ז היה רגיל לאכול פול הלבן שקורין פיי"ש
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים