הודעהעל ידי תורה מפוארת » ה' מרץ 28, 2019 11:24 am
ראיתי מסופר בהרה"ק מבעלזא שהיה בבר מצוה, ולשאחר שנער הבר מצוה שעשה זימון רצה לשתות את הכוס, אמר לו הרבי שישתה הכל ולא רוב. והסביר אח"כ שאפילו שרוב זה טוב בדיעבד, מ"מ ההתחלה צריכה להיות מושלמת ב100 %, ובזה פירשו את עניין ליל הסדר שכ"כ מקפידים על מנהגים לפי שבאותו ליל נולדו ישראל (של"ה), ולפיכך מקפידים דווקא. כן ידוע מאמרו של הפני מנחם מגור בשם אביו על המשנה בריש זבחים, 'כל הזבחים שנשחטו שלא לשמם כשרות אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה חוץ מחטאת ופסח'. שביאר, חטאת לפי שתשובה חייבת להיות בשלימות, ופסח כי זה הלקיחה הראשונה - היום הזה נהיית לעם' שצריכה להיות בשלימות.
וקיצרתי