אין מתודין אלא ביום. וכל היום כשר לוידוי המעשר. בין בפני הבית בין שלא בפני הבית חייב לבער ולהתודות.
ולהתודות. כמו הביעור. אבל הראב"ד חולק עליו שהוידוי לפני ה' ואינו אלא בבית. והא דיוחנן כ"ג העביר כו' ס"ל דוקא בימיו וע' בירושלמי שם ועמ"ש בסי"ט (בס"ק נ"ב):
עזריאל ברגר כתב:מי שלא נתן מעשרותיו ללוי - אינו יכול להתוודות.
ירדן ירחו כתב:עזריאל ברגר כתב:מי שלא נתן מעשרותיו ללוי - אינו יכול להתוודות.
מה כוונתך? שצריך לתת ללוי ולהתוודות או שפטורים מלתת ללוי ומהוידוי?
ירדן ירחו כתב:סליחה על בורותי בנושא. א. מה זה הסכם מכירי לויה? ב. מדוע זה רק בפירות שהפרשתי בעצמי? מדוע זה שבתוך הפירות שקניתי יש מעשר ראשון ומעשר עני (כי הסוחרים בד"כ לא מוציאים אותם) לא מחייב אותי לתת אותם ללוי ולעני בזמן ביעור מעשרות? ומה הדמיון לדמאי ששם זה באמת ספק?
ירדן ירחו כתב:ב. מדוע זה רק בפירות שהפרשתי בעצמי? מדוע זה שבתוך הפירות שקניתי יש מעשר ראשון ומעשר עני (כי הסוחרים בד"כ לא מוציאים אותם) לא מחייב אותי לתת אותם ללוי ולעני בזמן ביעור מעשרות? ומה הדמיון לדמאי ששם זה באמת ספק?
לבי במערב כתב:ירדן ירחו כתב:ב. מדוע זה רק בפירות שהפרשתי בעצמי? מדוע זה שבתוך הפירות שקניתי יש מעשר ראשון ומעשר עני (כי הסוחרים בד"כ לא מוציאים אותם) לא מחייב אותי לתת אותם ללוי ולעני בזמן ביעור מעשרות? ומה הדמיון לדמאי ששם זה באמת ספק?
כי בד"כ קונים מחנות שתחת הכשר מהודר, ושם בודאי הוציאו (ואינו דמאי כלל).
ואה"נ, אם נקנו מסוחרים שאא"פ לסמוך עליהם - הרי צריך להפריש בעצמו תרו"מ; ואידך זיל גמור.
בברכה המשולשת כתב:ירדן ירחו כתב:סליחה על בורותי בנושא. א. מה זה הסכם מכירי לוי'?
מלווים ללוי לפני תחילת השנה סכום, והפירעון נקבע לאחרי כל השנה, כאשר מתנים בהסכם שהמפריש יכול לקחת לעצמו את המעש"ר שיפריש במהלך השנה וזה יקוזז מהחוב הנ"ל של הלוי.
עני בן פחמא כתב:בחזו"ע (תרו"מ עמ' רפא) כותב שאפשר לומר תמיד כאדם הקורא בתורה.
בכל מקרה דעת החזו"א שאין חובה ליתן מעשר ללוי, כיון שהמע"ה.
ירדן ירחו כתב:סליחה על בורותי בנושא. א. מה זה הסכם מכירי לויה? ב. מדוע זה רק בפירות שהפרשתי בעצמי? מדוע זה שבתוך הפירות שקניתי יש מעשר ראשון ומעשר עני (כי הסוחרים בד"כ לא מוציאים אותם) לא מחייב אותי לתת אותם ללוי ולעני בזמן ביעור מעשרות? ומה הדמיון לדמאי ששם זה באמת ספק?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים