הודעהעל ידי הבאר ההיא » א' מרץ 14, 2021 4:11 pm
אחר שמצאתי הזמן לחפש באוצר מצאתי שרבים אומרים כדעת הגרע"י שאין בעיה.
והמחמירים בזה הם הגראי"ל שטיינמן (כאייל תערוג בשמו), והגר"מ שטרנבוך שטעמו משום שלא נטע אדעתא דפירי (ולפי"ז לכאורה אין חילוק בין נקוב ללא נקוב).
והגר"ח קנייבסקי ס"ל שבעקרון אמור להיות בעיה אם לא שמבואר בירושלמי שלאילן אין צריך נקיבה ואינו נקוב דינו כנקוב, אלא שזה תלוי ממה עשוי העציץ ולא ברור לי מה הדין בפלסטיק שלא מוזכר כמובן בראשונים.