ישראל אליהו כתב:השל"ה ריש פסחים (לערך עמ' שני או שלישי).
בן_אליעזר כתב:ז"ל סידור האריז"ל להר"ש מראשקוב:
כתב השל"ה שילמוד אחר חצות מסכת פסחים, ויתפלל להקב"ה שיהא שיח שפתותיו חשוב כאילו הקריב קרבן פסח. ואם אפשר שישלים מסכת חגיגה מה טוב, ואם לאו אז יאמרנה בלילה קודם כוס ג'. ומנהג הרב ז"ל [-האריז"ל] לקרות מסכת פסחים בע"פ ולכוין כנ"ל.
[הנ"ל הובא גם בשם השל"ה ב'ילקוט ירח למועדים' (מועד חודש האביב, ליל שמורים אות קג (ווארשא, תרמ"ג יב, א)), ומשם נעתק לקובץ 'זרע יעקב' (שיכון סקווירא) גל' כח עמ' תרלז].
האם ידוע לחו"ר הפורום על הימצאות דברי השל"ה בספריו שלו (או עכ"פ בעוד ספרים קדומים)? עד כמה שידי יד כהה מגעת – לא מצאתיו שם.
תודה מראש!
לבי במערב כתב:שמא יש לחפשו ב'קיצור של"ה'?
ייש"כ!ישראליק כתב:יגעתי ומצאתי - תאמין, בעזרת הא-ל הטוב, ברוך הוא
נוטר הכרמים כתב:אני מעיז לצנן קצת את ההתלהבות,
בדברי השל"ה מס' יומא המצוטטים לא כתוב את עיקר הנדרש לנו,
א) שבערב פסח אחר חצות ילמד מסכת פסחים,
כלומר לא הלכות פסח בפסח, שזה כתוב בגמ' ובפוסקים,
אלא בזמן הקרבת קר"פ - ללמוד מס' פסחים בתור 'ונשלמה פרים שפתינו'.
[ויש כאן חידוש מיוחד, שתמיד ה'ונשלמה פרים שפתינו' זה ע"י תפילה שהיא במקום קרבן, וכאן זה ע"י לימוד המסכת,
ומצינו בדומה לזה בדברי הפוסקים לגבי קריאת פרשת שקלים ופרשת פרה, דה'ונשלמה פרים' מתקיים ע"י התקנה של קריאת התורה].
ב) ענין לימוד מסכת חגיגה, לא בכללות היו"ט, אלא בזמן ההקרבה, ולכל הפחות עד שתיית כוס ג',
וזה גם לא נזכר בדברי השל"ה ביומא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים