עמוד 2 מתוך 2

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ג' אפריל 16, 2019 10:34 pm
על ידי רון
בספרו של הרב הגאון אופיר מלכה שליט"א על הלכות פסח מביא שבני הבית של הגרע"י זצ"ל מעידים שבשנים האחרונות הפסיק לאכול מעוגיות אלו.

Re: זהירות!! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ג' אפריל 16, 2019 11:01 pm
על ידי דמשק
בברכה המשולשת כתב:
החבר כתב:
בברכה המשולשת כתב:ייש"כ גדול.
רק צריך לזכור שמאוד קשה להשגיח על מפעלים של ישמעאלים ימש"ו וכו', ולכן מאוד מאוד לא כדאי לקנות מהם

ח"ו לדבר כך על יצירי כפיו של הבורא ובמיוחד על חסידי אוה"ע!


בוודאי, וכידוע שאין דברינו אמורים אלא בישמעאלים הקדמונים שלא עבדו את ה', אבל הישמעאלים שבינינו וכו', כדאיתא

שבת יא.
אמר רב תחת ישמעאל ולא תחת נכרי תחת נכרי ולא תחת חבר..

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' אפריל 17, 2019 1:11 am
על ידי נהר שלום
רון כתב:
בברכה המשולשת כתב:
עובר ושב כתב:
האם כת"ר עיין במאמרו של הגאון הצדיק רבי עידוא אלבה שליט"א בירחון האוצר ניסן התשע"ט?
הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).

בספרו של הרב הגאון אופיר מלכה שליט"א על הלכות פסח מביא שבני הבית של הגרע"י זצ"ל מעידים שבשנים האחרונות הפסיק לאכול מעוגיות אלו.

זה מטעם שאכל רק מצה שמורה

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' אפריל 17, 2019 10:37 am
על ידי עובר ושב
בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).


גם מבלי לקרוא את המאמר, רצוי שתדע שבאופן עקרוני ניתן להוכיח הרבה דברים. אני לדוגמא יכול להוכיח מתוך דברי הגרע"י ביביע אומר, שלדעת הגרע"י פאה נכרית היא הידור מצווה. דא עקא, שהגר"ע עצמו פסק לאסור...

לפנינו יש את דעת הגר"ע להתיר, והוא לא חזר בו עד יום מותו, הוא גם עשה "מעשה רב" ואכל בעצמו מהעוגיות האלה, בנו רבי יצחק ממשיך דרכו גם הוא מתייחס לזה כחומרא והידור, בנו רבי אברהם מתייחס לזה כצוואה של אביו להמשיך ולתת הכשר לעוגיות האלה. אלה הבנים שידועים כממשיכי הדרך של אביהם, והם לא חזרו בהם. גם הרב משה, הממונה מטעם אביו על הכשרות, אינו נותן הכשר מפני שהמפעל חמץ כל השנה, ולא מפני שיש בעיות כשרות אחרות.

אז אפשר לבוא ולדון מבחינה הלכתית, ולהוכיח שזה חמץ גמור, אבל לא לסלף את דעת הרב עובדיה ולדבר בשמו.

[נ.ב. אני אינני נוגע בעוגיות הללו בפסח, וגם לא נותן לילדיי, למרות שאני נוהג ברוב העניינים כדעת הגר"ע יוסף].

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' אפריל 17, 2019 10:55 am
על ידי מענה איש
דומה שבימינו עם התפתחות מערך שלם של מאפים ועוגיות כשרים לפסח מוצלחים וטעימים כבר אין טעם להזדקק להתיר את המצה העשירה שגם כך טעמה כשל ביסקויט תפל.

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' אפריל 17, 2019 10:56 am
על ידי קראקובער
עובר ושב כתב:
בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).


גם מבלי לקרוא את המאמר, רצוי שתדע שבאופן עקרוני ניתן להוכיח הרבה דברים. אני לדוגמא יכול להוכיח מתוך דברי הגרע"י ביביע אומר, שלדעת הגרע"י פאה נכרית היא הידור מצווה. דא עקא, שהגר"ע עצמו פסק לאסור...

לפנינו יש את דעת הגר"ע להתיר, והוא לא חזר בו עד יום מותו, הוא גם עשה "מעשה רב" ואכל בעצמו מהעוגיות האלה, בנו רבי יצחק ממשיך דרכו גם הוא מתייחס לזה כחומרא והידור, בנו רבי אברהם מתייחס לזה כצוואה של אביו להמשיך ולתת הכשר לעוגיות האלה. אלה הבנים שידועים כממשיכי הדרך של אביהם, והם לא חזרו בהם. גם הרב משה, הממונה מטעם אביו על הכשרות, אינו נותן הכשר מפני שהמפעל חמץ כל השנה, ולא מפני שיש בעיות כשרות אחרות.

אז אפשר לבוא ולדון מבחינה הלכתית, ולהוכיח שזה חמץ גמור, אבל לא לסלף את דעת הרב עובדיה ולדבר בשמו.

[נ.ב. אני אינני נוגע בעוגיות הללו בפסח, וגם לא נותן לילדיי, למרות שאני נוהג ברוב העניינים כדעת הגר"ע יוסף].

אם ההוכחה שלך מבהמתם של צדיקים וכו' עדיין תלויה בשאלה אם חפץ איסור גברא או חפצא..

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' אפריל 17, 2019 10:57 am
על ידי בברכה המשולשת
עובר ושב כתב:
בברכה המשולשת כתב:הוא מוכיח שם שגם לפי דעת הראש"ל הגרע"י זצ"ל עוגיות אלו הן חמץ גמור (אלא שלא כל העובדות עמדו בפניו בזמנו).


גם מבלי לקרוא את המאמר, רצוי שתדע שבאופן עקרוני ניתן להוכיח הרבה דברים. אני לדוגמא יכול להוכיח מתוך דברי הגרע"י ביביע אומר, שלדעת הגרע"י פאה נכרית היא הידור מצווה. דא עקא, שהגר"ע עצמו פסק לאסור...

לפנינו יש את דעת הגר"ע להתיר, והוא לא חזר בו עד יום מותו, הוא גם עשה "מעשה רב" ואכל בעצמו מהעוגיות האלה, בנו רבי יצחק ממשיך דרכו גם הוא מתייחס לזה כחומרא והידור, בנו רבי אברהם מתייחס לזה כצוואה של אביו להמשיך ולתת הכשר לעוגיות האלה. אלה הבנים שידועים כממשיכי הדרך של אביהם, והם לא חזרו בהם. גם הרב משה, הממונה מטעם אביו על הכשרות, אינו נותן הכשר מפני שהמפעל חמץ כל השנה, ולא מפני שיש בעיות כשרות אחרות.

אז אפשר לבוא ולדון מבחינה הלכתית, ולהוכיח שזה חמץ גמור, אבל לא לסלף את דעת הרב עובדיה ולדבר בשמו.

[נ.ב. אני אינני נוגע בעוגיות הללו בפסח, וגם לא נותן לילדיי, למרות שאני נוהג ברוב העניינים כדעת הגר"ע יוסף].


טוב. אז אחרי שכת"ר יעיין בדברים אפשר יהיה לדון בהם בצורה מושכלת (הגאון הצדיק המחבר לא חלק לרגע על כך שהגרע"י התיר. הוא הוכיח שלפי פסיקת הגרע"י בעניין מלח, כ"ש שהוא היה אוסר את העוגיות הללו, אם הוא היה יודע כיצד מיוצרים חומרי ההתפחה. זה גם מה שכתבתי לעיל)

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: א' מאי 12, 2019 8:46 pm
על ידי נהר שלום
המשך הדיון מתוך ירחון האוצר האחרון, עם הגר"א יוסף הרב ללוש והרב מלקנדוב

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' יולי 03, 2019 11:08 am
על ידי קראקובער
לאור פסיקתו האחרונה של הרב ד"ר דרור פיקסלר אפשר לסעוד במסעדה טבעונית בהכשר בית יוסף...

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: ד' יולי 03, 2019 11:50 am
על ידי פלוריש
קראקובער כתב:לאור פסיקתו האחרונה של הרב ד"ר דרור פיקסלר אפשר לסעוד במסעדה טבעונית בהכשר בית יוסף...

מה הקשר?

Re: זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף

פורסם: א' יולי 07, 2019 6:36 pm
על ידי חיימשה
עובר ושב כתב:
קראקובער כתב:זהירות! חמץ גמור בהכשר בד"ץ בית יוסף


איני מבין מדוע המנהלים אינם מוחקים את הכותרת ההזויה הזו, שאין לה שום קשר לתוכן (תקלה שהתגלתה במפעל, ותוקנה מיד). בבד"צים אחרים יש תקלות חמורות פי כמה.


כיון שזה נוגע למעשה, עלי להעיר שלדאבוני הכותרת נכונה מאד מאד, בין בפסח ובין בשאר ימות השנה, וכנכב''ב.