בכל מקרה אין צורך לשתות יותר ממלוא לוגמיו, כך שאין חשיבות בנושא זה לגודל הכוס.איטשע כתב:במקום לחפש יין קל, תחפש כוס קטנה, שנכנס בה בדיוק רביעית יין, כפי מנהג אבותיך, ולא תצטרך ליין קל.
שיעור המקובל לחומרא בארצות אירופא היה בין 70 ל100מ״ל, והוא קטן מאוד, אפילו 156 מ״ל לשי׳ החזו״א, הוא די קטן יחסית לכוסות המגה גדולים של היום שנכנסים בהם יותר מרבע ליטר.
הכהן כתב:בכל מקרה אין צורך לשתות יותר ממלוא לוגמיו, כך שאין חשיבות בנושא זה לגודל הכוס.איטשע כתב:במקום לחפש יין קל, תחפש כוס קטנה, שנכנס בה בדיוק רביעית יין, כפי מנהג אבותיך, ולא תצטרך ליין קל.
שיעור המקובל לחומרא בארצות אירופא היה בין 70 ל100מ״ל, והוא קטן מאוד, אפילו 156 מ״ל לשי׳ החזו״א, הוא די קטן יחסית לכוסות המגה גדולים של היום שנכנסים בהם יותר מרבע ליטר.
היימישער כתב:רוב היין קל הנמצא בשוק הוא עירוב של יין ומיץ ענבים, אפשר לעשות את זה לבד.
מאידך קיימים יינות קלים (כמדומני שמרביתם) שהם לא הגיעו מעולם לרמת אלכוהול רצויה, או שעברו תהליכים להוצאת האלכוהול, ואזי הם מומלצים פחות למהדרין במצוות,
אפרקסתא דעניא כתב:הכהן כתב:בכל מקרה אין צורך לשתות יותר ממלוא לוגמיו, כך שאין חשיבות בנושא זה לגודל הכוס.איטשע כתב:במקום לחפש יין קל, תחפש כוס קטנה, שנכנס בה בדיוק רביעית יין, כפי מנהג אבותיך, ולא תצטרך ליין קל.
שיעור המקובל לחומרא בארצות אירופא היה בין 70 ל100מ״ל, והוא קטן מאוד, אפילו 156 מ״ל לשי׳ החזו״א, הוא די קטן יחסית לכוסות המגה גדולים של היום שנכנסים בהם יותר מרבע ליטר.
מבואר ברמב"ם וביארו הגרי"ז בטוטו"ד, שלהבדיל מכל כוס של ברכה, בארבע כוסות יש לשתות לכתחילה כל הכוס, ובדיעבד רוב כוס, דרובו ככולו.
הכהן כתב:בכל מקרה אין צורך לשתות יותר ממלוא לוגמיו, כך שאין חשיבות בנושא זה לגודל הכוס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים