עמוד 1 מתוך 1

נשים חשובות בהסיבה

פורסם: ה' מרץ 27, 2014 10:08 pm
על ידי אבוה דמאיר
הנה ידוע הדין דנשים פטורות מהסיבה ונשים חשובות חייבות מה הדין אשה לאחר שאכלה חצי זית נהיתה חשובה האם היא צריכה לאסב בחצי כזית אחרונה או כיוון שעכשיו היא חשובה ועדיין לא קיימה המצוה צריכה לאכול כזית שלם בהסיבה וא"כ יש לנו ג צדדים א שאינה צריכה להסב ב להסב בחצי זית האחרון וג לאכול כזית שלם בהסיבה
והספק גם להיפך שבחצי זית הראשון היתה חשובה ובאחרון הפסיקה להיות חשובה
אבקש לא לגחך לשמע השאלה ולדון בעיקרם של הדברים

Re: נשים חשובות בהסיבה

פורסם: ה' מרץ 27, 2014 10:21 pm
על ידי איש.dot
במחילה מפותח האשכול, לא אוכל להמנע מלהזכיר א שארפע ווארט ששמעתי פעם, הדין הוא שהמקדש בפחות משווה פרוטה אין זה קידושין, אך אם הוא אדם חשוב - קידושיו קידושין; ועוד דין ישנו, כי המקדש בחפץ של פחות משווה פרוטה, השוה פרוטה במק"א - קידושיו קידושין. נשאלת השאלה, המקדש בפחות משוה-פרוטה ואינו אדם חשוב כאן, אבל הוא חשוב במקום אחר - האם חוששין לקידושיו?
והתשובה, שליימזל - בכל מקום ובכל מצב הוא שליימזל...

Re: נשים חשובות בהסיבה

פורסם: ה' מרץ 27, 2014 10:24 pm
על ידי אבוה דמאיר
[
והתשובה, שליימזל - בכל מקום ובכל מצב הוא שליימזל...[/quote]
גוט .בשם אומרו ר יעקב גלינסקי זצ"ל

Re: נשים חשובות בהסיבה

פורסם: ה' מרץ 27, 2014 10:30 pm
על ידי משולש
אין לי ראיה. אבל נראה פשוט שבזמן שהיא לא חשובה אינה חייבת בהסבה, ולכן יוצאת בחצי זית הזה, ולמה שלא יצטרף עם החצי השני שנאכל בהסבה?