עמוד 1 מתוך 1

האם נאסר חמץ בפסח מצרים

פורסם: א' מרץ 30, 2014 11:16 pm
על ידי מבקש דעת
בגמ' בפסחים (כח: וצו:) אומר ריה"ג שבפסח מצרים נאסר חמץ רק ביום הראשון, ולא הובאה דעה שחולקת.
ובנצי"ב על פרשת בא (שמות יב,לד) מביא שחכמים חולקים על ריה"ג וסוברים שגם בפסח מצרים נאסר החמץ ז' ימים.
ומצאתי בתורה שלמה של הרב כשר שמביא תוספתא הוצאת צוקרמנדל (כמדומני) מכת"י שמובאת שם דעה כזו,
שאלתי היא האם הנצי"ב הסתמך על תוספתא זו או שיש עוד מקורות לדעה כזו.

Re: האם נאסר חמץ בפסח מצרים

פורסם: ב' מרץ 31, 2014 4:18 pm
על ידי מתיישב
כמה שזכור לי חלוקים רש"י והרמב"ן אם היה עליהם איסור בל ייראה שלדעת הרמב"ן היו באיסור בל ייראה ולדעת רש"י לא היו באיסור בל ייראה. חפש שם מה שכותב שם הרמב"ן והאם הוא מזכיר את מה שכתבת בשם הספרי.
מהפסוק כי גרשו ממצרים כי לא חמץ משמע לכאו' כדעת רש"י דאילו לדעת הרמב"ן גם אילו לא גורשו ממצרים לא היו אופים חמץ שהרי היו בבל ייראה. ועיין שם שהרמב"ן נדחק לפרשו.

כתבתי מזכרון ואפשר שזה קצת יעזור לך.

Re: האם נאסר חמץ בפסח מצרים

פורסם: ד' אפריל 02, 2014 9:44 pm
על ידי מבקש דעת
בדעת הרמב"ן אתה צודק אבל לא מצאתי שמביא מקור לזה.
מצורף מאמר של הרב כשר על דעות הראשונים בזה.