הודעהעל ידי ידידיה » ג' אפריל 22, 2014 5:50 pm
ברור שהפריטים שכוונתו למכור אינו מבטל, ואם ביטל אין בכך כלום, הלכה מפורשת היא שהמבטל חמץ שכוונתו למוכרו אחר פסח אינו כלום, והביאור הלכה הרי כתב שמשום כך חמץ של חיטים בתחתית בור לפני שלושים יום מפסח שמותר להטמנים בבור על ידי ששופך עליהם חיטים חדשות , ולבטלם, אף על פי כן אסורים בהנאה החיטים החמוצות, שאם נתיר לו למכרם, אין זה ביטול.
וא"כ, מה שכוונתו למכור לגוי ולהשתמש, כגון חמץ הבלוע בכליו, ודאי אין ביטולו כלום.