עמוד 1 מתוך 1

חידה! - ופתרונה

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 6:57 pm
על ידי ישראל אליהו
איך יכול להיות ששני מוצרים זהים, מאותם רכיבים בדיוק. על אחד כתוב כשל"פ, ועל השני לא כתוב. את הכשל"פ יהיה אסור לאכול, ואת השני מותר?

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 7:06 pm
על ידי יעקובי
מסתמא כשהכשל"פ מלפני פסח ובחשש חמץ שעבר וכו' (כשאינך סומך בענין זה על ההכשר), והשני מלאחר פסח.

(היינו כדאמרי אינשי 'שאלות בפסח')

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 7:08 pm
על ידי ישראל אליהו
(היינו כדאמרי אינשי 'שאלות בפסח')[/quote]
זה שאלה לפורום האוצר??
מדובר ששניהם יוצרו באותו יום.
ובפסח אחד יהיה מותר, והשני אסור.

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 7:36 pm
על ידי יעקובי
לבדיחותא. ועוד י"ל (נמי לבדיחותא) במודר הנאה ממוצר שרשום עליו כשל"פ. ויתכן שהתשובה הנכונה (או לפחות אחת מהן), ע"פ סי' תפ"ט סעיף י' שאסור לאכול חדש אף בזה"ז בא"י עד תחילת ליל י"ז ניסן וכו'.

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 7:51 pm
על ידי שטייגעניסט
---

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 8:05 pm
על ידי ישראל אליהו
שטייגעניסט כתב:בלי להתערב בגוף השאלה [זו בכלל לא חידה], רק אציין שישנם פוסקים שסוברים שהמצוה לקנות מאחיך אינה חיוב אלא עצה טובה כי הגוי ירמה אותו מה שאין כן היהודי, ולדעתם אין זה מצוה אלא עצה טובה, ולפי"ז השאלה לא מתחילה.

איני מבין כלל מה כוונתך!

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 8:06 pm
על ידי מה שנכון נכון
ישראל אליהו כתב:
שטייגעניסט כתב:בלי להתערב בגוף השאלה [זו בכלל לא חידה], רק אציין שישנם פוסקים שסוברים שהמצוה לקנות מאחיך אינה חיוב אלא עצה טובה כי הגוי ירמה אותו מה שאין כן היהודי, ולדעתם אין זה מצוה אלא עצה טובה, ולפי"ז השאלה לא מתחילה.

איני מבין כלל מה כוונתך!

טעות בכתובת.
viewtopic.php?f=17&t=21596

אגב, מיהם הסוברים שהוא מחשש רמאות?
תשובות באשכול המתאים כמובן....

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 8:49 pm
על ידי ארי
ישראל אליהו כתב:איך יכול להיות ששני מוצרים זהים, מאותם רכיבים בדיוק. על אחד כתוב כשל"פ, ועל השני לא כתוב. את הכשל"פ יהיה אסור לאכול, ואת השני מותר?

מצות מכונה בערב פסח
אותם מרכיבים ובערב פסח אסור לאכול מצות אם הם כשרים לפסח אבל אם המצות אינם כשרים לפסח אלא חמץ גמור מותר (ויש אוסרים דטעמו כטעם המצה...)

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 8:57 pm
על ידי ישראל אליהו
אותם מרכיבים ובערב פסח אסור לאכול מצות אם הם כשרים לפסח אבל אם המצות אינם כשרים לפסח אלא חמץ גמור מותר (ויש אוסרים דטעמו כטעם המצה...)[/quote]
יפה! אבל לא לזו נתכוונתי. [מה גם, שלדבריך אינם אותם רכיבים, - אחד חמץ, ואחד מצה].

Re: חידה!

פורסם: ה' מרץ 26, 2015 8:58 pm
על ידי ישראל אליהו
ארי כתב:
ישראל אליהו כתב:איך יכול להיות ששני מוצרים זהים, מאותם רכיבים בדיוק. על אחד כתוב כשל"פ, ועל השני לא כתוב. את הכשל"פ יהיה אסור לאכול, ואת השני מותר?

מצות מכונה בערב פסח
אותם מרכיבים ובערב פסח אסור לאכול מצות אם הם כשרים לפסח אבל אם המצות אינם כשרים לפסח אלא חמץ גמור מותר (ויש אוסרים דטעמו כטעם המצה...)

יפה! אבל לא לזו נתכוונתי. [מה גם, שלדבריך אינם אותם רכיבים, - אחד חמץ, ואחד מצה].

Re: חידה!

פורסם: ו' מרץ 27, 2015 3:06 pm
על ידי מאיר חכמים
בשר שהוקדש לשם פסח, בזמן הזה.

Re: חידה!

פורסם: ו' מרץ 27, 2015 3:53 pm
על ידי ישראל אליהו
מאיר חכמים כתב:בשר שהוקדש לשם פסח, בזמן הזה.

חזק!
דרושה תשובה נוספת (קצת למדנית).

Re: חידה! - ופתרונה

פורסם: א' מרץ 29, 2015 12:00 pm
על ידי ישראל אליהו
ישראל אליהו כתב:איך יכול להיות ששני מוצרים זהים, מאותם רכיבים בדיוק. על אחד כתוב כשל"פ, ועל השני לא כתוב. את הכשל"פ יהיה אסור לאכול, ואת השני מותר?

דבר שעירבו בו חמץ במזיד [ובטל בס'].
אם זה היה בשביל פסח, הוי כעירב במזיד. ואם לא בשביל פסח, מותר לאוכלו בפסח. (נח' הראשונים אי שרי לבטל חמץ לכתחילה. דעת המרדכי (פסחים תקס"ז, תקס"ט) דשרי. דעת הרשב"א בתשו' (תפ"ה) דאסור). וכוונתי לשיטת הרשב"א דאוסר.
וא"כ, אם כתוב על האריזה "כשל"פ", הרי עירבו ע"מ לאכול בפסח.
ואם לא כתוב, הרי עירב שלא ע"מ לאכול בפסח.

Re: חידה! - ופתרונה

פורסם: ה' אפריל 11, 2019 12:57 pm
על ידי קראקובער
ישראל אליהו כתב:
איך יכול להיות ששני מוצרים זהים, מאותם רכיבים בדיוק. על אחד כתוב כשל"פ, ועל השני לא כתוב. את הכשל"פ יהיה אסור לאכול, ואת השני מותר?

פפשדו בשאר ימות השנה מטעם לפני עור..viewtopic.php?p=537592#p537598