עמוד 1 מתוך 1

מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ב' מרץ 30, 2015 7:23 pm
על ידי שלח
שמעתי שהיתה לגריז זצל שיטה מחודשת לגבי המרור בליל הסדר והזיהוי שלו, האם יש מקורות בעניין?והאם זו היתה גם שיטת אביו הגר"ח זצ"ל?

Re: מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ב' מרץ 30, 2015 9:42 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
שמועה שמעתי שהגרי"ז הקפיד שלא לאכול מרור כלל מחשש סכנת נפשות (ואולי זה היה רק בשנותיו האחרונים). וכבר מימים תמהני על שמועה זו.

Re: מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ב' מרץ 30, 2015 10:46 pm
על ידי ספרים וועלט
מה סכנה יש באכילת חסלט?

Re: מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ב' מרץ 30, 2015 11:01 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
שמועה שמעתי, שישנם מגדולי ישראל שרבות השמועות הנתלות בהם שלא כדת, ורבנו הגרי"ז מהם הוא...

Re: מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ג' מרץ 31, 2015 3:51 pm
על ידי בריסק
שלח כתב:שמעתי שהיתה לגריז זצל שיטה מחודשת לגבי המרור בליל הסדר והזיהוי שלו, האם יש מקורות בעניין?והאם זו היתה גם שיטת אביו הגר"ח זצ"ל?

כפי הנראה כוונתך למה שטען הגר"ח דאם יאכל קלח מרור שלם עם השרשים, ייצא ידי חובת אכילת מרור אף שאין בו כזית וכך גם טוען הרע"א בגליון השו"ע שלא כמו שכתב במג"א סימן תע"ה סק"ה ואפילו אכל הבריה שלם לא מקרי בריה לצאת בפחות מכזית דהא אין יוצאין בשרשים. וכוונתו, דבשו"ע סימן רי ס"א מבואר דיש אומרים דאם אוכל מאכל שהוא בברייתו צריך לברך אחריו אף על פי שאין בזה כזית, מכל מקום לגבי מרור טוען המ"א אם יאכל כברייתו פחות מכזית אינו יוצא ידי חובת אכילת כזית מרור, וטעמו, שהרי בשרשרים אינו יוצא מצות אכילת מרור כדאיתא בשו"ע תעג ס"ה ואם יחתוך השרשים תו לא הוי כברייתו.
והגרע"א בגליון הוכיח מחולין קב,ב שיוצא ידי מרור בפחות מכזית למרות שאין יוצאין בשרשים דאיתא שם בחולין, דהאוכל עוף טמא חייב אף שאין בו כזית כיון דהוי בריה, למרות שהעצמות אינם בכלל האיסור, ומכאן ה"ה במרור, שאם יאכל קלח מרור שלם עם השרשים ייצא ידי חובת אכילת מרור אף שאין בו כזית.

Re: מה שיטת הגריז זצל לגבי המרור? ומה אכל למרור בליל הסדר?

פורסם: ג' מרץ 31, 2015 3:53 pm
על ידי בריסק
ר_חיים_הקטן כתב:שמועה שמעתי שהגרי"ז הקפיד שלא לאכול מרור כלל מחשש סכנת נפשות (ואולי זה היה רק בשנותיו האחרונים). וכבר מימים תמהני על שמועה זו.

ידועים דברי הגרי"ז ז"ל שאם המרור מזיק אין יוצאים בה ידי חובה, ואולי לזה הכוונה.