שכיח מאוד, [במיוחד בבית שהתברך בילדים קטנים], שהבגד מתלכלך בכתם מקומי, ופעמים רבות גם אין בגד חגיגי להחלפה, ויש להסתפק אם איסור כיבוס במועד נאמר גם על כיבוס כתם מקומי, או רק על כיבוס כל הבגד שהוא מלאכה חשובה טפי. ואת"ל שגם זה בכלל האיסור, יש לדון לענין כתמים אלו, דדמו למטפחות הידים שהתירו כיבוסן משום דדרכן להתלכלך תמיד, דה"נ כיון שהוא מצוי עם תינוקות וכו' דרך הוא שיתלכלך בכתמים, ולא גזרו כהא"ג.
בזכרוני שמביאים ראיה מבעלת הכתם שהותר לה לכבס במועד, משמע דגם כתם בכלל איסור כיבוס. אבל יש לדחות, דהתם איירי במכבסת כל הבגד עבור הכתם, והותר לה כן משום שאינו מתכבס שפיר אלא ע"י כיבוס כולו. וצ"ע.