עמוד 1 מתוך 1

שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: ש' אפריל 09, 2016 10:16 pm
על ידי משולש
במדרש "מעשה ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה", וא"כ איך בני ישראל אמרו שירה?
וגם בליל הסדר חלק עיקרי מההגדה הוא לא רק על ההצלה שלנו אלא שמחה על המכות שקיבלו. האם יש באיזה מקום הסבר ברור לזה ע"פ פשט?
תודה

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: ש' אפריל 09, 2016 10:18 pm
על ידי מה שנכון נכון
יש חילוק גדול בין מי שניצל שחייב להודות [וגם הנקמה באויבים היא טובה], למלאכים ששירתם היא שבח על מעשי ה' והנהגת העולם בלבד.

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: א' אפריל 10, 2016 8:50 am
על ידי איש וילנא
גודל מעלת הנקמה בכלל ישראל: אשרי שיאחז ונפץ את עולליך אל הסלע

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: א' אפריל 10, 2016 4:27 pm
על ידי בן פורת
יעוי' בס' פה קדוש להגרי"צ מוולוזין פרשת בשלח מה שביאר בזה.

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: א' אפריל 10, 2016 5:18 pm
על ידי יבנה
מה שנכון נכון כתב:יש חילוק גדול בין מי שניצל שחייב להודות [וגם הנקמה באויבים היא טובה], למלאכים ששירתם היא שבח על מעשי ה' והנהגת העולם בלבד.

בדומה לכך מבואר במגילה י: ובסנהדרין לט:.

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: א' אפריל 10, 2016 8:02 pm
על ידי רון
לכבוד המעיינים שליט"א אשר בין שמירה על הקטנים לנקיון הבית יש להם מקום בראש לחשוב בלימוד אשריכם ת"ח!
המגילת סתרים [הוא רבינו הנתיבות בפירושו למגילת אסתר] הק' על הא דכתיב בקרא "אז ישיר משה" דלכאורה אינו מדוייק לפי הלשון, דהיה צריך לומר אז שר משה. וברש"י כתב אז עלה בליבו לשיר שירה. וצ"ב מה הכונה.
עוד הערה "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחוה" מדוע כתוב בלשון עתיד?
חייב איניש לבסומי וכו'. מה ענין דבר זה לאבד את הדעת שהוא יסוד כל היהדות ה"דעת", ואם אין דעת הבדלה מנין?
ליישב ב' הערות חזקות אלו ע' במאמר המצו"ב
בשלח.docx
מאמר בענין קדושת גופו של היהודי "ויך לב דוד".
(880.52 KiB) הורד 180 פעמים

Re: שירה כשמעשה ידיו טובעים בים

פורסם: ב' אפריל 18, 2016 1:55 pm
על ידי הכהן