עמוד 1 מתוך 1

המוכר בליעות בכלים יש בעיה של את וחמור

פורסם: ה' מרץ 23, 2017 5:05 pm
על ידי קראקובער
וכל המכירה בטלה, כך העיר באיזה קובץ הרב זלמן נחמיה גולדברג.

סתם מעניין לדעת מתי התחילו עם זה.

Re: המוכר בליעות בכלים יש בעיה של את וחמור

פורסם: ה' מרץ 23, 2017 5:19 pm
על ידי אפשר
יצויין, לרוב שיטות ועיקר ההלכה לפי מה שזכור לי עכ"פ, הוא שקני את וחמור, קני לפחות את, ורק החמור לא קני. עי' סמ"ע גדול בסי' רג, וכן ברמ"א סי' רט, ועוד בסימן רי.

ובנוגע לעיקר הנידון, כמדומני שהוא הערה ישנה, ונזהרים בזה, מי שעושה כן.

Re: המוכר בליעות בכלים יש בעיה של את וחמור

פורסם: ו' מרץ 24, 2017 8:39 am
על ידי קראקובער
אפשר כתב:יצויין, לרוב שיטות ועיקר ההלכה לפי מה שזכור לי עכ"פ, הוא שקני את וחמור, קני לפחות את, ורק החמור לא קני. עי' סמ"ע גדול בסי' רג, וכן ברמ"א סי' רט, ועוד בסימן רי.

ובנוגע לעיקר הנידון, כמדומני שהוא הערה ישנה, ונזהרים בזה, מי שעושה כן.


בכל אופן זה לברוח מאד קטנה לאש גדולה,

מה כוונתך נזהרים בזה?

Re: המוכר בליעות בכלים יש בעיה של את וחמור

פורסם: ו' מרץ 24, 2017 10:58 am
על ידי אפשר
קראקובער כתב:
אפשר כתב:יצויין, לרוב שיטות ועיקר ההלכה לפי מה שזכור לי עכ"פ, הוא שקני את וחמור, קני לפחות את, ורק החמור לא קני. עי' סמ"ע גדול בסי' רג, וכן ברמ"א סי' רט, ועוד בסימן רי.

ובנוגע לעיקר הנידון, כמדומני שהוא הערה ישנה, ונזהרים בזה, מי שעושה כן.


בכל אופן זה לברוח מאד קטנה לאש גדולה,

מה כוונתך נזהרים בזה?

זה לא כזה אש גדולה, נזהרים ע"י כתיבה מפורשת שאם יש בעיה אז שיחול באופן המועיל, עי' דברי מלכיאל ח"ד סי' כד אות עח.
ועיקר הנידון באת וחמור בחמץ הוא מיושן, אפשר לחפש באוצר כל מיני ספרים בזה.
ולהעיר שהגר"מ פיינשטיין לא אחז ממיכרת בליעות אבל אם היו עמו איזה ב"ת שהתעקש היה מוותר ומכניס גם בליעות.