עמוד 1 מתוך 1

למה אין מסיבים בשעת הברכה משום עובר לעשייתן?

פורסם: א' אפריל 09, 2017 12:18 am
על ידי אברהם
הנה, בכל המצוות אנו מכינים עצמנו לגמרי שתהיה הברכה עוברת לעשייתה, ולכן אוחזים הטלית מעל ראשנו בשעת הברכה, נוטלים ד' המינים בשעת הברכה [ומהפכים], וכל כהאי גוונא.
רק במצוות אכילת מצה, לאחר הברכה צריך להישכב על מיטתו בתנוחה המתאימה ולאחוז המצה כדבעי [היינו אם הוא איטר צריך להעבירה ליד ימין כמו שכתוב במשנ"ב] וכו' וכו'.

שאלתי בפי,
האם מישהו עורר להסב כבר בשעת הברכה, על מנת שתהיה הברכה עוברת לעשייתה.

Re: למה אין מסיבים בשעת הברכה משום עובר לעשייתן?

פורסם: א' אפריל 09, 2017 3:29 pm
על ידי עתניאל בן קנז
אברהם כתב:הנה, בכל המצוות אנו מכינים עצמנו לגמרי שתהיה הברכה עוברת לעשייתה, ולכן אוחזים הטלית מעל ראשנו בשעת הברכה, נוטלים ד' המינים בשעת הברכה [ומהפכים], וכל כהאי גוונא.
רק במצוות אכילת מצה, לאחר הברכה צריך להישכב על מיטתו בתנוחה המתאימה ולאחוז המצה כדבעי [היינו אם הוא איטר צריך להעבירה ליד ימין כמו שכתוב במשנ"ב] וכו' וכו'.

שאלתי בפי,
האם מישהו עורר להסב כבר בשעת הברכה, על מנת שתהיה הברכה עוברת לעשייתה.


אולי מפני שאין כבוד לומר ברכה בצורה כזו.

Re: למה אין מסיבים בשעת הברכה משום עובר לעשייתן?

פורסם: א' אפריל 09, 2017 6:49 pm
על ידי אברהם
ולמה יש כבוד לומר ברכה כאשר הידיים מונפות למעלה ואוחזות בטלית וכו'?

Re: למה אין מסיבים בשעת הברכה משום עובר לעשייתן?

פורסם: ב' אפריל 10, 2017 1:37 am
על ידי שלמה בן חיים
כתוב שלא להסב בשעת הברכה משום כבוד הברכה באבודרהם. וכן כתב בברכי יוסף סימן תעג. וכן מבואר בהדיא בחידושי רבנו יהונתן על הרי"ף (ברכות לח א מדפי הרי"ף).
וזה לשונו של רבנו יהונתן שם,
ואם אכל מסב, במטה דרך הסבה. אסור לו לברך דרך הסבה, [דהא] דרך שררה וגאוה הוא, אלא יזקוף עצמו ביראה ויברך.

Re: למה אין מסיבים בשעת הברכה משום עובר לעשייתן?

פורסם: ב' אפריל 10, 2017 12:05 pm
על ידי אברהם
רבינו יהונתן זה לגבי ברכת המזון, לא?

אז מה השייכות לשאלתי - כאן מיירי בברכת המצוות שצריך לעשותה עובר לעשייתה, ובזה לכאו' אין טעם לומר דהוי דרך שררה וגאות כיון שעושה זאת כברכת המצוות.

האבודרהם מדבר לגבי פסח? היכן אבודרהם?