עמוד 1 מתוך 1

מה דעת החזו"א לענין שרויה שהצריך בה חליטה

פורסם: ב' אפריל 02, 2018 10:42 pm
על ידי רגיל
viewtopic.php?f=27&t=32625&start=80#p353799
בקישור דלעיל הוזכר בנידון הנ''ל, אך רצוני לדעת את המקורות המוסמכים.
מישהו יכול לעשות סדר מוסמך בלבד מה היתה דעתו של החזו''א בענין החליטה, זה ברור שאם בדינים והנהגות כתוב שהוא היה מקפיד על זה, ע"כ שזה היה בדווקא, ולא כמו שכתבו כאן שזה משום הדרך הקלה להכנת קניידעלך.
(כידוע ספר דינים והנהגות נכתב בדקדוק רב, ולמחבר הגר''מ גריינימן שליט''א היו עוד מאות הנהגות שלא נכתבו, כיון שחלקם אולי היו מבוססים על מקרים ספציפיים ואי אפשר ללמוד מהם מעשה וחלקם לא מספיק אנשים עדים לזה, וממילא ברור שמה שכן נכתב שם זה אמת לאמיתה, ודלא כמו שהיום רבו המלקטים בלא אחריות כראוי).
אבל רצוני לדעת האם הקפדה זו היא משום מנהג שהיה עוד בבית החזו''א בקוסבה או מוילנא, או שזו הקפדה של החזו"א שהתחילה מלימוד הסוגיא כמו שהחמיר על הרבה דברים. ונפק"מ לפוסקים כדעת החזו"א אם צריכים לחוש לחומרא זו או שזה משום מנהג ביתו.

Re: מה דעת החזו"א לענין שרויה שהצריך בה חליטה

פורסם: ב' אפריל 02, 2018 11:09 pm
על ידי קראקובער
רגיל כתב:אבל רצוני לדעת האם הקפדה זו היא משום מנהג שהיה עוד בבית החזו''א בקוסבה או מוילנא, או שזו הקפדה של החזו"א שהתחילה מלימוד הסוגיא כמו שהחמיר על הרבה דברים. ונפק"מ לפוסקים כדעת החזו"א אם צריכים לחוש לחומרא זו או שזה משום מנהג ביתו.

יש עוד נפק"מ למישהו שאבותיו הגיעו מקוסבו..

סתם שאלה; מה זה 'פוסקים על פי החזו"א צריכים לחוש לחומרא' האם קבלו על עצמן בנדר?

Re: מה דעת החזו"א לענין שרויה שהצריך בה חליטה

פורסם: ד' אפריל 04, 2018 11:32 pm
על ידי רגיל
קראקובער כתב:
רגיל כתב:אבל רצוני לדעת האם הקפדה זו היא משום מנהג שהיה עוד בבית החזו''א בקוסבה או מוילנא, או שזו הקפדה של החזו"א שהתחילה מלימוד הסוגיא כמו שהחמיר על הרבה דברים. ונפק"מ לפוסקים כדעת החזו"א אם צריכים לחוש לחומרא זו או שזה משום מנהג ביתו.

יש עוד נפק"מ למישהו שאבותיו הגיעו מקוסבו..

סתם שאלה; מה זה 'פוסקים על פי החזו"א צריכים לחוש לחומרא' האם קבלו על עצמן בנדר?

הכוונה לכל תלמיד של החזו"א,
ואין הכוונה למחפשי חומרות פעם מפה ופעם מפה. וכן להיפך...

Re: מה דעת החזו"א לענין שרויה שהצריך בה חליטה

פורסם: ה' אפריל 05, 2018 4:31 pm
על ידי רגיל
שמעתי מהגראי"ש גריינימן שליט"א שאין דין להקפיד בזה, ואף אצל סבו (ר' שמואל גריינימן) בבית לא היו מקפידים על זה והיו אוכלים שרויה רגיל. היה משמע מיניה שמי שאינו נוהג כן לא צריך לשנות