וכן מובא ברא"ש פרק ערבי פסחים, והובאו בב"י או"ח סי' תפט.נראה דבספק חשיכה יכול לברך ואין צריך להמתין עד שיהא ודאי לילה כיון שהוא ספיקא דרבנן, ועוד אומר דאפילו ביום סמוך לחשיכה עדיף משום תמימות כדאמרינן לעיל.
והנה מבואר בלשון התוס' והרא"ש שבספק חשיכה סופר בברכה, וכ"כ הב"ח להדיא שכן הוא מנהג העולם, וכ"כ בשו"ת מהרש"ל סי' יג.
וצ"ב טובא, דאי מטעם דהוי ספיקא דרבנן, למה הוא מברך ולא אמרינן ספק ברכות להקל כמו דאמרינן בכל דוכתי.