מכיון שלא ראיתי שעוסקים בזה כלל ראוי להעמיד את הדיון מכמה היבטים
א.לפי המסופר כשיצאו מהמערה רשבי ובנו ר'א בפעם השניה אז ר אלעזר היה מזיק ורשבי היה מתקן נמצא שהקפדתו של ר אלעזר על אותם "שמניחים חיי עולם ועוסקים בחיי שעה " היתה גבוהה ומדוע א"כ עשה זאת בעצמו
ב.ראוי גם לדון בדבר מצד עצמו הגמ מספרת שהיה לו שיטות בילוש איך לזהות גנבים וא"כ יש לדון האם עפ"י דין תורה ניתן להרשיע ולמסור למלכות על סמך מסקנות אלו.
ג.באיזו נקודה חלקו עליו חביריו עד כדי כך שלא נקבר למשך זמן רב מחמת סוג של חרם שהטילו עליו ומי באמת צודק בויכוח הזה.
ד.כידוע הגמ'מספרת רק דברים שיש בהם משום אורחות חיים למעשה אז מה למעשה ....