דרך ישרה כתב:חלה שחלבו בנ"י קודם מתן תורה - האם לאחר מ"ת היה לו דין חלב עכו"ם?
מה שנכון נכון כתב:שאלה דומה קצת. איך הדין בגוי שחלב ואח"כ נתגייר, האם מותר הוא עצמו בחלב כי ברור לו שאינו מחלב טמא, או לא פלוג, ורק כשמצד המציאות אין חשש לא גזרו.
לענין כתב:ומה הדין ביין שנגע בו ונתגייר?
מה שנכון נכון כתב:שאלה דומה קצת. איך הדין בגוי שחלב ואח"כ נתגייר, האם מותר הוא עצמו בחלב כי ברור לו שאינו מחלב טמא, או לא פלוג, ורק כשמצד המציאות אין חשש לא גזרו.
דרך ישרה כתב:נכון. זה דרבנן. אבל ראיתי חידוש נפלא בשם בית הלוי ומלבי"ם (ויש לי הקטן ג"כ כמה ראיות לזה) דבקבלת התורה ניתנה כל התורה כולה, שבכתב, שבע"פ, דאורייתא, דרבנן, אלא דאח"כ (י"א דזהו בשבירת הלוחות, וי"א דזה היה תיכף למחרת) נשתכח מהם הכל. ממילא לפי"ז שפיר יש לדון במה ששאלתי.
עקביה כתב:דרך ישרה כתב:נכון. זה דרבנן. אבל ראיתי חידוש נפלא בשם בית הלוי ומלבי"ם (ויש לי הקטן ג"כ כמה ראיות לזה) דבקבלת התורה ניתנה כל התורה כולה, שבכתב, שבע"פ, דאורייתא, דרבנן, אלא דאח"כ (י"א דזהו בשבירת הלוחות, וי"א דזה היה תיכף למחרת) נשתכח מהם הכל. ממילא לפי"ז שפיר יש לדון במה ששאלתי.
תוכל לציין למקומם של הביה"ל והמלבי"ם?
האם הכוונה היא שדור המדבר הדליקו נרות בחנוכה וקראו מגילת אסתר בפורים, ואח"כ זה נשתכח עד שחזרו ויסדום?
עקביה כתב:דרך ישרה כתב:נכון. זה דרבנן. אבל ראיתי חידוש נפלא בשם בית הלוי ומלבי"ם (ויש לי הקטן ג"כ כמה ראיות לזה) דבקבלת התורה ניתנה כל התורה כולה, שבכתב, שבע"פ, דאורייתא, דרבנן, אלא דאח"כ (י"א דזהו בשבירת הלוחות, וי"א דזה היה תיכף למחרת) נשתכח מהם הכל. ממילא לפי"ז שפיר יש לדון במה ששאלתי.
האם הכוונה היא שדור המדבר הדליקו נרות בחנוכה וקראו מגילת אסתר בפורים, ואח"כ זה נשתכח עד שחזרו ויסדום?
דרך ישרה כתב:לא מוכרח. יכול להיות שנאמר להם שהחל מכ"ה בכסליו שנת... מצוה להדליק נרות.
לענין כתב:ומה הדין ביין שנגע בו ונתגייר?
דרך ישרה כתב:בבית הלוי (דרשות דרוש י"ח) ובמלבי"ם (שמות לד,כח)
גילוי נאות: לא ראיתי בפנים, רק ראיתי שמצטטים אותם.
מלבי"ם שמות פרק לד פסוק כח
ומ"ש ויכתב היינו ה' כתב כמ"ש וכתבתי על הלוחות, ובפרשת עקב ויכתב על הלוחות, ובלוחות הראשונות היו כתובים משני עבריהם שנכתבו כל דקדוקי התורה הנגלה והנסתר, ופה היו רק עשרת הדברים, שמ"ש ואכתוב על הלוחות את הדברים אשר היו היינו מצד אחד היו עשרת הדברים כמו בראשונות, אבל מצד השני שהיו כל המצות לא נכתב, כי משה היה השליח לכתיבת התורה:
עקביה כתב:דרך ישרה כתב:נכון. זה דרבנן. אבל ראיתי חידוש נפלא בשם בית הלוי ומלבי"ם (ויש לי הקטן ג"כ כמה ראיות לזה) דבקבלת התורה ניתנה כל התורה כולה, שבכתב, שבע"פ, דאורייתא, דרבנן, אלא דאח"כ (י"א דזהו בשבירת הלוחות, וי"א דזה היה תיכף למחרת) נשתכח מהם הכל. ממילא לפי"ז שפיר יש לדון במה ששאלתי.
תוכל לציין למקומם של הביה"ל והמלבי"ם?
האם הכוונה היא שדור המדבר הדליקו נרות בחנוכה וקראו מגילת אסתר בפורים, ואח"כ זה נשתכח עד שחזרו ויסדום?
אוצר החכמה כתב:עקביה כתב:דרך ישרה כתב:נכון. זה דרבנן. אבל ראיתי חידוש נפלא בשם בית הלוי ומלבי"ם (ויש לי הקטן ג"כ כמה ראיות לזה) דבקבלת התורה ניתנה כל התורה כולה, שבכתב, שבע"פ, דאורייתא, דרבנן, אלא דאח"כ (י"א דזהו בשבירת הלוחות, וי"א דזה היה תיכף למחרת) נשתכח מהם הכל. ממילא לפי"ז שפיר יש לדון במה ששאלתי.
תוכל לציין למקומם של הביה"ל והמלבי"ם?
האם הכוונה היא שדור המדבר הדליקו נרות בחנוכה וקראו מגילת אסתר בפורים, ואח"כ זה נשתכח עד שחזרו ויסדום?
קיים אברהם אבינו את כל התורה כולה. האם בליל פסח הוא ישב ואמר שהקב"ה הוציא אותנו ממצרים?
שלא לדבר על השאלה שלך אם הדליק נרות בחנוכה וקרא מגילת אסתר בפורים?
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים