עמוד 5 מתוך 9

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 8:41 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אורח כתב:תמונה אחת שווה אלף מילים. הדלקה עושה מצוה!
הצדיק בשפיכת השמן בפועיל ישועות לעם ה'.jpg

וערצקי צדיק דורנו.jpg

?Who is the Rabbi

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 8:45 pm
על ידי יודקרת
חבר פורום אוצר החכמה כתב:
אורח כתב:תמונה אחת שווה אלף מילים. הדלקה עושה מצוה!
הצדיק בשפיכת השמן בפועיל ישועות לעם ה'.jpg

וערצקי צדיק דורנו.jpg

?Who is the Rabbi

האדמור מווערצקי

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 8:46 pm
על ידי אש משמים
חיימשה כתב:
אש משמים כתב:הדברים שכתובים בתורה אינם משתנים לפי הדור המודה או החשק..
כו"ע מודו כולל כל האדמו"רים והרבנים מכל החוגים שאין בעולם כלום חוץ מהתורה או עשיה למען ריבוי לימודה.
אלו דברים פשוטים וכתובים בצורה הכי ברורה בכל ספרי לומדי התורה לאורך כל הדורות.
אין כאן שום קיטרוג ח"ו על עמ"י ויש לדון לזכות את המבטלים מלימודם.
אם יש מי שנסיעה זו תועיל לו ואפי' ברבות הימים ללימוד התורה הדבר מבורך, אך אין לזוז מכך שכל היהודים חסידים ספרדים ליטאים מודים שהתורה היא הכל ואין חוץ ממנה כלום!

אף אחד לא מודה !
שמחת בית השואבה, חנוכת ביהמ''ק תוך ביטול יוה''כ, תהלוכה המונית במוציוה''כ כאשר הכה''ג יצא בשלום מן הקדש, עליה לירושלים לאכול מעשר שני, כל אלו ועוד חצי מהתורה שבכתב ושבע'פ... הם חוויות רוחניות שהיו חלק מהוויית עם ישראל כל הדורות, חלק נהגו רק בזמן הבית, ובעוונותינו חסרנו כל אלה, וחלק נוהגות גם היום, והם חלק אינטגרלי מהווי החיים של אומתינו.

אני באמת לא יודע אם יש טעם לענות על דברים כאלה.
א. בזמן שביהמ"ק היה קיים היתה עבודת האדם ועיסוקו סביב ביהמ"ק משום ששם שרתה שכינה ושם היתה קירבת ה' הגדולה ביותר (אנו היום לא מסוגלים להבין אפי' מקצת מקירבה זו שהיתה מוחשית כ"כ בביהמ"ק) משחרב עלינו בית ה' לא נשאר לנו אלא התורה שהיא הפתח היחיד לאותה קירבה נחשקת לבורא ית' וכפי שמובא במדרש שהתורה היא ה'בית מקדש מעט' שנשאר לנו היום.
ב. המצוות והשמחה בהם ודאי שאין לבטל ויש לשמור על כל מצווה כפי שהיא עם כל השמחה בעשייתה וכן עבודת כהן גדול ביוה"כ שהיתה פסגת הקירבה בין ה' לעמ"י ובצאתו בשלום מקודש הקודשים היה אות כי נמחלו עוונותיהם של ישראל ואין שמחה ליהודי יותר מהידיעה כי הוא רצוי לפני בוראו.
ג. ח"ו וח"ו לדמות מילתא למילתא בדברים הללו ואין דימיון זה אלא ממיעוט שכל וריבוי עוון.
ד. אין אנו אומה בחוויות והווי חיים של אוכל מוזיקה או ריקוד, אנו אומה של תורה ומצוות בלבד.
ה. בבקשה, תשאל כל רב או אדמו"ר האם יש עוד משהוא חוץ מהתורה.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 8:49 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אוצר החכמה כתב:ומפי השמועה שמעתי שכך היה מנהגם של זקני חסידי קאצק בירושלים.

viewtopic.php?f=19&t=39001&start=560#p442264

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 9:17 pm
על ידי ש. ספראי
החיפוש אחר מקורות בן אלף שנים למנהג הנסיעה למירון, מגיעה מתוך נקודת הנחה בסיסית שמקורות חסידיים לא נחשבים בעצם למקור רציני.
נתאר לעצמנו שהיוצרות התהפכו.
היה מקור חצוי ולא מוחלט מהרח"ו על העליה למירון, יחד עם עוד כמה מקורות שאפשר להתווכח עליהם, אבל הרב מבריסק היה אומר בשם אביו הגר"ח ש"מה הקב"ה לכל- אף רשב"י לכל", החזו"א היה נוסע ב3 אוטובוסים כל צד למירון כל לג בעומר, החפץ חיים היה מגיע למירון מראדין במסי"נ והרב שך היה מקפיד להגיע לשם לותיקין וגומר את כל התהילים בבכיה, כאשר הגרח"ק היה מדליק שם את המדורה בכל שנה לפני השקיעה והסטייפלר היה מדבר בהתפעלות על "יום הכיפורים בפנים ושמחת תורה בחוץ".
האם גם אז מבקשי המקורות היו דורשים מקורות בן אלף שנים והיו מתייחסים בסלחנות מהולה בחיוך לעולים מירונה?

אלא מאי, עשרות המקורות בספרי החסידות למיניהם ומנהגי האדמורי"ם בעליה לציון, אינם נחשבים בכלל ל"מקור" רציני אצל רוב בני התורה הליטאים.

אינני נכנס לשאלה האם באמת כל מימרא של אדמו"ר או מנהיג עדה פלונית באמת נחשבת כ"מקור", אך בודאי שהכל מתחיל בהתייחסות הראשונית למקורות חסידיים בכלל.

למגזר, שבצדק או לא בצדק, מתייחס למשפט של גדול ליטאי בן דורינו, הרבה יותר ממשפט של אדמור חסידי גאון וצדיק מדורות קדומים, אין לכם מה לצטט מספרי חסידות.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 9:36 pm
על ידי חיימשה
אש משמים כתב:
חיימשה כתב:
אש משמים כתב:הדברים שכתובים בתורה אינם משתנים לפי הדור המודה או החשק..
כו"ע מודו כולל כל האדמו"רים והרבנים מכל החוגים שאין בעולם כלום חוץ מהתורה או עשיה למען ריבוי לימודה.
אלו דברים פשוטים וכתובים בצורה הכי ברורה בכל ספרי לומדי התורה לאורך כל הדורות.
אין כאן שום קיטרוג ח"ו על עמ"י ויש לדון לזכות את המבטלים מלימודם.
אם יש מי שנסיעה זו תועיל לו ואפי' ברבות הימים ללימוד התורה הדבר מבורך, אך אין לזוז מכך שכל היהודים חסידים ספרדים ליטאים מודים שהתורה היא הכל ואין חוץ ממנה כלום!

אף אחד לא מודה !
שמחת בית השואבה, חנוכת ביהמ''ק תוך ביטול יוה''כ, תהלוכה המונית במוציוה''כ כאשר הכה''ג יצא בשלום מן הקדש, עליה לירושלים לאכול מעשר שני, כל אלו ועוד חצי מהתורה שבכתב ושבע'פ... הם חוויות רוחניות שהיו חלק מהוויית עם ישראל כל הדורות, חלק נהגו רק בזמן הבית, ובעוונותינו חסרנו כל אלה, וחלק נוהגות גם היום, והם חלק אינטגרלי מהווי החיים של אומתינו.

אני באמת לא יודע אם יש טעם לענות על דברים כאלה.
א. בזמן שביהמ"ק היה קיים היתה עבודת האדם ועיסוקו סביב ביהמ"ק משום ששם שרתה שכינה ושם היתה קירבת ה' הגדולה ביותר (אנו היום לא מסוגלים להבין אפי' מקצת מקירבה זו שהיתה מוחשית כ"כ בביהמ"ק) משחרב עלינו בית ה' לא נשאר לנו אלא התורה שהיא הפתח היחיד לאותה קירבה נחשקת לבורא ית' וכפי שמובא במדרש שהתורה היא ה'בית מקדש מעט' שנשאר לנו היום.
ב. המצוות והשמחה בהם ודאי שאין לבטל ויש לשמור על כל מצווה כפי שהיא עם כל השמחה בעשייתה וכן עבודת כהן גדול ביוה"כ שהיתה פסגת הקירבה בין ה' לעמ"י ובצאתו בשלום מקודש הקודשים היה אות כי נמחלו עוונותיהם של ישראל ואין שמחה ליהודי יותר מהידיעה כי הוא רצוי לפני בוראו.
ג. ח"ו וח"ו לדמות מילתא למילתא בדברים הללו ואין דימיון זה אלא ממיעוט שכל וריבוי עוון.
ד. אין אנו אומה בחוויות והווי חיים של אוכל מוזיקה או ריקוד, אנו אומה של תורה ומצוות בלבד.
ה. בבקשה, תשאל כל רב או אדמו"ר האם יש עוד משהוא חוץ מהתורה.

הגורסים ''אין לי אלא תורה'' צריכים להסביר שיטתם. התפקיד שלנו הוא לעבוד את הבורא בכל דרכינו ובתרי''ג מצוותיו. שום פרק בתנ''ך אינו מתיישב עם לימוד תורה במקום הכל... בודאי שיש חיוב להגות בתורה יומם ולילה, אך מעולם לא בטלה ההנהגה של שוהים שעה אחת קודם ושעה אחר וכו' ותורתם מתברכת ומשתמרת.
במשך אלפי שנים היו רוב ישראל עסוקים בזריעה חרישה וקצירה, ושבט לוי שהיו המופרשים בלתי לד' לבדו היו עוסקים עשר שנים בלימוד תורת הנגינה כדי שיזכו לנגן בבית ד', לזכות להיות אחד מכמה אלפי כינורות בבית המקדש.
לדבריך,אולי תסביר לי לדוגמא אחת קטנה, מה טעם השקיעו רבותינו הראשונים ובעלי התוס' את זמנם בכתיבת זמירות למלוה מלכה? הרי עינינו הרואות שהגורסים ''נאר תורה'' אינם יודעים אפילו על קיום הזמירות האלו?
והלא אף החולקים על ההילולא במירון הודו שרשב''י נגלה עליהם בחלום והקפיד על ביטול השמחה שם, האם לא ידע רשב''י , שפטר עצמו מתפלה עקב דבקותו בתורה, על זה שאין לנו אלא תורה? לשמחה מה זו עושה עד כדי להבטל מהתורה עבורה?
אם אתה מבין שמותר לשמוח על מחילת העוונות ולעשות סעודה עבור זה, אף שאינה מצוה, מותר גם לשמוח בשמחת קבלת סתרי תורה מרשב''י ולקבל שם אחד מאלפי אלפים מאותה שמחה של מחילת עוונות. אולי שמחה של קרבה להשי''ת לא בגלל מחילת עוונות היחא בדרגה יותר גבוהה? החלטת שזה לא שייך בימינו? סע למירון, תרגיש ותדע.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 9:53 pm
על ידי חזן הכנסת
חיימשה כתב:שום פרק בתנ''ך אינו מתיישב עם לימוד תורה במקום הכל...

אתה צודק בכל דבריך
אבל אם אתה כבר לומד את התנ"ך כפשוטו, אנא באר לי האם יש פרק בתנ"ך שמסתדר עם פולחנים סביב המתים, כגון לנסך לפניו שמן ולהקריב לפניו בגדים.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 9:58 pm
על ידי אש משמים
חיימשה כתב:הגורסים ''אין לי אלא תורה'' צריכים להסביר שיטתם. התפקיד שלנו הוא לעבוד את הבורא בכל דרכינו ובתרי''ג מצוותיו. שום פרק בתנ''ך אינו מתיישב עם לימוד תורה במקום הכל... בודאי שיש חיוב להגות בתורה יומם ולילה, אך מעולם לא בטלה ההנהגה של שוהים שעה אחת קודם ושעה אחר וכו' ותורתם מתברכת ומשתמרת.
במשך אלפי שנים היו רוב ישראל עסוקים בזריעה חרישה וקצירה, ושבט לוי שהיו המופרשים בלתי לד' לבדו היו עוסקים עשר שנים בלימוד תורת הנגינה כדי שיזכו לנגן בבית ד', לזכות להיות אחד מכמה אלפי כינורות בבית המקדש.
לדבריך,אולי תסביר לי לדוגמא אחת קטנה, מה טעם השקיעו רבותינו הראשונים ובעלי התוס' את זמנם בכתיבת זמירות למלוה מלכה? הרי עינינו הרואות שהגורסים ''נאר תורה'' אינם יודעים אפילו על קיום הזמירות האלו?
והלא אף החולקים על ההילולא במירון הודו שרשב''י נגלה עליהם בחלום והקפיד על ביטול השמחה שם, האם לא ידע רשב''י , שפטר עצמו מתפלה עקב דבקותו בתורה, על זה שאין לנו אלא תורה? לשמחה מה זו עושה עד כדי להבטל מהתורה עבורה?
אם אתה מבין שמותר לשמוח על מחילת העוונות ולעשות סעודה עבור זה, מותר גם לשמוח בשמחת קבלת סתרי תורה מרשב''י ולקבל שם אחד מאלפי אלפים מאותה שמחה של מחילת עוונות. החלטת שזה לא שייך בימינו? סע למירון, תרגיש ותדע.

מה היו עושים אותם ה'שוהים שעה אחת'? אוכלים קוגל? שותים XL? הם היו עוסקים בתורה ויראת ה'!
חרישה וקצירה היא היא ה'אם אין קמח אין תורה' הכל מכוון לתורה הק'!!
שוב, עבודת ה' בביהמ"ק היא קירבת ה' הגדולה ביותר ולדאבונינו אנו אין לנו אלא התורה!
זמירות למלווה מלכה זה תפילה ובקשה.
החלומות שווא ידברו והתורה תורת חיים היא!
הייתי כמה וכמה פעמים במירון וקשה לומר שקיבלתי שם משהו רוחני אמיתי. (כמובן שנהנתי מאוד ממעמד הדלקת המשואה השירים והריקודים אבל לא הרבה מעבר לזה, אולי איזה פרק תהילים שאמרתי שם.)

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:02 pm
על ידי משולש
חזן הכנסת כתב:זה באמת בעיה
שמעתי על ישיבה אחת שהיה להם שלש סדרים בעצם יום הפורים, בלילה אחר קריאת המגילה בבוקר אחר התפלה ועוד פעם בצהריים.
כמה ימים אחר פורים הם הלכו לטיול יום שלם וכשחזרו משם ערכו קומזיץ כל הלילה! עם שירות ותשבחות.
ע"ז נאמר "ונהפוך הוא וכו"

אני הצבעתי על נהפוך הוא יותר גרוע:
שבועות הוא היום השמח ביותר בשנה (הכל מודים בעצרת...) הפך ל"יום הדין" שעושים בו תענית דיבור ולומדים כל המעת לעת מתוך אימת הדין.
וכיון שבכל זאת צריך לשמוח מתי שהוא, העבירו את השמחה העצומה שבועיים קודם לחג לג בעומר.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:05 pm
על ידי משולש
אש משמים כתב:
חיימשה כתב:הגורסים ''אין לי אלא תורה'' צריכים להסביר שיטתם. התפקיד שלנו הוא לעבוד את הבורא בכל דרכינו ובתרי''ג מצוותיו. שום פרק בתנ''ך אינו מתיישב עם לימוד תורה במקום הכל... בודאי שיש חיוב להגות בתורה יומם ולילה, אך מעולם לא בטלה ההנהגה של שוהים שעה אחת קודם ושעה אחר וכו' ותורתם מתברכת ומשתמרת.
במשך אלפי שנים היו רוב ישראל עסוקים בזריעה חרישה וקצירה, ושבט לוי שהיו המופרשים בלתי לד' לבדו היו עוסקים עשר שנים בלימוד תורת הנגינה כדי שיזכו לנגן בבית ד', לזכות להיות אחד מכמה אלפי כינורות בבית המקדש.
לדבריך,אולי תסביר לי לדוגמא אחת קטנה, מה טעם השקיעו רבותינו הראשונים ובעלי התוס' את זמנם בכתיבת זמירות למלוה מלכה? הרי עינינו הרואות שהגורסים ''נאר תורה'' אינם יודעים אפילו על קיום הזמירות האלו?
והלא אף החולקים על ההילולא במירון הודו שרשב''י נגלה עליהם בחלום והקפיד על ביטול השמחה שם, האם לא ידע רשב''י , שפטר עצמו מתפלה עקב דבקותו בתורה, על זה שאין לנו אלא תורה? לשמחה מה זו עושה עד כדי להבטל מהתורה עבורה?
אם אתה מבין שמותר לשמוח על מחילת העוונות ולעשות סעודה עבור זה, מותר גם לשמוח בשמחת קבלת סתרי תורה מרשב''י ולקבל שם אחד מאלפי אלפים מאותה שמחה של מחילת עוונות. החלטת שזה לא שייך בימינו? סע למירון, תרגיש ותדע.

מה היו עושים אותם ה'שוהים שעה אחת'? אוכלים קוגל? שותים XL? הם היו עוסקים בתורה ויראת ה'!
חרישה וקצירה היא היא ה'אם אין קמח אין תורה' הכל מכוון לתורה הק'!!
שוב, עבודת ה' בביהמ"ק היא קירבת ה' הגדולה ביותר ולדאבונינו אנו אין לנו אלא התורה!
זמירות למלווה מלכה זה תפילה ובקשה.
החלומות שווא ידברו והתורה תורת חיים היא!
הייתי כמה וכמה פעמים במירון וקשה לומר שקיבלתי שם משהו רוחני אמיתי. (כמובן שנהנתי מאוד ממעמד הדלקת המשואה השירים והריקודים אבל לא הרבה מעבר לזה, אולי איזה פרק תהילים שאמרתי שם.)

ר' אש משמים, אני לא מסכים אתך.
אתה רוקד בשמחת תורה או יושב ולומד?
אלו שדבוקים בתורת רשב"י זה ה"שמחת תורה" שלהם, ועל זה הם רוקדים ושמחים. זה חלק משמחת התורה, וזה סביב לימוד תורה. ומצד זה אין בעיה.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:10 pm
על ידי קו ירוק
אש משמים כתב:הייתי כמה וכמה פעמים במירון וקשה לומר שקיבלתי שם משהו רוחני אמיתי. (כמובן שנהנתי מאוד ממעמד הדלקת המשואה השירים והריקודים אבל לא הרבה מעבר לזה, אולי איזה פרק תהילים שאמרתי שם.)[/size]

נו, רואים שאתה לא חסיד. בעיה שלך

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:12 pm
על ידי אש משמים
משולש כתב:
אש משמים כתב:
חיימשה כתב:הגורסים ''אין לי אלא תורה'' צריכים להסביר שיטתם. התפקיד שלנו הוא לעבוד את הבורא בכל דרכינו ובתרי''ג מצוותיו. שום פרק בתנ''ך אינו מתיישב עם לימוד תורה במקום הכל... בודאי שיש חיוב להגות בתורה יומם ולילה, אך מעולם לא בטלה ההנהגה של שוהים שעה אחת קודם ושעה אחר וכו' ותורתם מתברכת ומשתמרת.
במשך אלפי שנים היו רוב ישראל עסוקים בזריעה חרישה וקצירה, ושבט לוי שהיו המופרשים בלתי לד' לבדו היו עוסקים עשר שנים בלימוד תורת הנגינה כדי שיזכו לנגן בבית ד', לזכות להיות אחד מכמה אלפי כינורות בבית המקדש.
לדבריך,אולי תסביר לי לדוגמא אחת קטנה, מה טעם השקיעו רבותינו הראשונים ובעלי התוס' את זמנם בכתיבת זמירות למלוה מלכה? הרי עינינו הרואות שהגורסים ''נאר תורה'' אינם יודעים אפילו על קיום הזמירות האלו?
והלא אף החולקים על ההילולא במירון הודו שרשב''י נגלה עליהם בחלום והקפיד על ביטול השמחה שם, האם לא ידע רשב''י , שפטר עצמו מתפלה עקב דבקותו בתורה, על זה שאין לנו אלא תורה? לשמחה מה זו עושה עד כדי להבטל מהתורה עבורה?
אם אתה מבין שמותר לשמוח על מחילת העוונות ולעשות סעודה עבור זה, מותר גם לשמוח בשמחת קבלת סתרי תורה מרשב''י ולקבל שם אחד מאלפי אלפים מאותה שמחה של מחילת עוונות. החלטת שזה לא שייך בימינו? סע למירון, תרגיש ותדע.

מה היו עושים אותם ה'שוהים שעה אחת'? אוכלים קוגל? שותים XL? הם היו עוסקים בתורה ויראת ה'!
חרישה וקצירה היא היא ה'אם אין קמח אין תורה' הכל מכוון לתורה הק'!!
שוב, עבודת ה' בביהמ"ק היא קירבת ה' הגדולה ביותר ולדאבונינו אנו אין לנו אלא התורה!
זמירות למלווה מלכה זה תפילה ובקשה.
החלומות שווא ידברו והתורה תורת חיים היא!
הייתי כמה וכמה פעמים במירון וקשה לומר שקיבלתי שם משהו רוחני אמיתי. (כמובן שנהנתי מאוד ממעמד הדלקת המשואה השירים והריקודים אבל לא הרבה מעבר לזה, אולי איזה פרק תהילים שאמרתי שם.)

ר' אש משמים, אני לא מסכים אתך.
אתה רוקד בשמחת תורה או יושב ולומד?
אלו שדבוקים בתורת רשב"י זה ה"שמחת תורה" שלהם, ועל זה הם רוקדים ושמחים. זה חלק משמחת התורה, וזה סביב לימוד תורה. ומצד זה אין בעיה.

אם זה מצד 'שמחת תורה' נווווווווווו
אני לא מכיר הרבה אנשים שרוקדים בשמחת תורה בכל הכוחות משום שבוערת בהם השמחה בתורה, אבל הרבה אנשים שבאמת אוהבים ומוסרים את חייהם למען התורה והריקוד שלהם בשמחת תורה לא כ"כ גדול אני מכיר.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:13 pm
על ידי קו ירוק
משולש כתב:אלו שדבוקים בתורת רשב"י זה ה"שמחת תורה" שלהם, ועל זה הם רוקדים ושמחים. זה חלק משמחת התורה, וזה סביב לימוד תורה. ומצד זה אין בעיה.

מי שלא דבוק בתורת כל התנאים לא דבוק גם בתורת רשב"י. הוא דבוק במיסטיקה. ויש כאלה לא מעט שאעפ"כ גם מפזזים ומכרכרים שם רשב"י נפשי חולת אהבתך, לפי המסופר..

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:15 pm
על ידי משולש
אש משמים כתב:אני לא מכיר הרבה אנשים שרוקדים בשמחת תורה בכל הכוחות משום שבוערת בהם השמחה בתורה, אבל הרבה אנשים שבאמת אוהבים ומוסרים את חייהם למען התורה והריקוד שלהם בשמחת תורה לא כ"כ גדול אני מכיר


לצערי אין לי את הסיפור המדוייק.
אבל משהו בסגנון של אחד ממשגיחי פוניבז' שאמר שהבחורים לא באמת שמחים בשמחת התורה, והראיה שלמחרת הבימ"ד ריק. (וגם בתוך הזמן, הרבה מהרוקדים לא כאלו שמחים בלימוד התורה).

אמנם זה תביעה שמתאימה לבעלי דרגה. בוודאי שכל אחד מקבל חיזוק בתורה מהריקודים לכבוד התורה.
ובל"ג בעומר מהריקודים לכבוד תורת הנסתר והזוהר.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:17 pm
על ידי קו ירוק
דרומי כתב:איני מכיר את החברים כאן בזהותם האמיתית ובגילם, אולם אני מתרשם שהכותבים ה'מקטרגים' (בלשון הכותרת של האשכול, שנוסחה על ידי 'ליטאי'...) הם ברובם מבוגרים יותר, ואילו הכותבים ש'מסנגרים' הם יותר צעירים. אם אני מפרש את הדברים נכון, הרי שנוצר רושם שה'מבוגרים' לא מספיק מבינים את הלך רוחם של הצעירים, ואינם מזהים את העובדה שחל שינוי מסויים שאי אפשר להתכחש לו.

צודק, ירידת הדורות. נוסעים הרבה יותר לטייל ולבלות, ומירון בכלל אלה. אם כי אני מאמין שגם כשאלו יתבגרו יבינו יקר החיים. ואינני מדבר על מי שחונך מילדותו ליסוע כי זה מצווה, אלא על מי שלא היה אמור לחפש סיבה למסיבה ואעפ"כ עושה זאת.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:18 pm
על ידי משולש
קו ירוק כתב:
משולש כתב:אלו שדבוקים בתורת רשב"י זה ה"שמחת תורה" שלהם, ועל זה הם רוקדים ושמחים. זה חלק משמחת התורה, וזה סביב לימוד תורה. ומצד זה אין בעיה.

מי שלא דבוק בתורת כל התנאים לא דבוק גם בתורת רשב"י. הוא דבוק במיסטיקה. ויש כאלה לא מעט שאעפ"כ גם מפזזים ומכרכרים שם רשב"י נפשי חולת אהבתך, לפי המסופר..

מה לעשות שאין לנו תורת הנסתר מרבי עקיבא ורבי טרפון.
אתה קורא לזה מיסטיקה, לדעתי זה יותר סוג של סודות התורה. תפתח את ספר הזוהר ותסתכל.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:27 pm
על ידי אש משמים
פתחתי את ספר הזוהר ואלה חלק מהסודות שבו:
"מִי שֶׁפּוֹסֵק בְּדִבְרֵי תוֹרָה עַל דְּבָרִים בְּטֵלִים - יִפָּסְקוּ חַיָּיו מִן הָעוֹלָם הַזֶּה, וְדִינוֹ קַיָּם בָּעוֹלָם הַהוּא".

"כַּמָּה טִפְּשִׁים הָאֲנָשִׁים שֶׁלֹּא יוֹדְעִים וְלֹא מִסְתַּכְּלִים לְהִשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה, מִשּׁוּם שֶׁהַתּוֹרָה כָּל הַחַיִּים וְכָל הַחֵרוּת וְכָל הַטּוֹב בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא".

"כָּל מִי שֶׁמִּשְׁתַּדֵּל בַּתּוֹרָה, יֵשׁ לוֹ חֵרוּת מִן הַכֹּל בָּעוֹלָם הַזֶּה מִשִּׁעְבּוּד שֶׁל שְׁאָר הָעַמִּים עוֹבְדֵי עֲבוֹדַת כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת. חֵרוּת בָּעוֹלָם הַבָּא, מִשּׁוּם שֶׁלֹּא יִתְבְּעוּ מִמֶּנּוּ דִּין בָּעוֹלָם הַהוּא כְּלָל".

"רְאֵה מַה כָּתוּב, (משלי כד) הִתְרַפִּיתָ בְּיוֹם צָרָה צַר כֹּחֶכָה. מַה זֶּה הִתְרַפִּיתָ? מִי שֶׁמַּרְפֶּה יָדָיו מֵהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁלֹּא לְהִתְחַזֵּק בּוֹ. וְאֵיךְ יַחֲזִיק הָאָדָם בַּקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא? יַחֲזִיק בַּתּוֹרָה. שֶׁכָּל מִי שֶׁמַּחֲזִיק בַּתּוֹרָה, מַחֲזִיק בְּעֵץ הַחַיִּים, כִּבְיָכוֹל נוֹתֵן חֹזֶק לִכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל לְהִתְחַזֵּק. וְאִם הוּא יִתְרַפֶּה מֵהַתּוֹרָה מַה כָּתוּב? הִתְרַפִּיתָ. אִם הוּא הִתְרַפֶּה מִן הַתּוֹרָה - בְּיוֹם צָרָה צַר כֹּחֶכָה. בְּיוֹם שֶׁתָּבֹא לוֹ מְצוּקָה, כִּבְיָכוֹל דּוֹחֵק אֶת הַשְּׁכִינָה שֶׁהִיא כֹּחוֹ שֶׁל הָעוֹלָם".

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:27 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
יש כזה סיסמא, שאני מתקשה להבין אותה. "כל האומר אין לו אלא תורה, אפילו תורה אין לו"

נראה פירושו, שכל דבר הנכללת בהתורה, חסרה היא, וצריכים משהו חוץ מן התורה. אז כל דבר שאיננה תורה, חשובה היא עד למאד. משום הסיסמא הזאת, הבנויה על מליצה מלשון חז"ל.

א"כ ברור שהשמחה בל"ג בעומר איננה קשורה לתורת הרשב"י, משום שא"כ, גם היא היתה נכללת בהסיסמא הזאת.

צריכים למצוא דבר שהיא רחוקה מן התורה במדה האפשרית, ובזה לקיים את הסיסמא. שמעתי שבהיסטוריא היה אחד כזה, שעשה מצוה מכל עבירה. לבסוף הוא התאסלם.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:31 pm
על ידי סגי נהור
אש משמים כתב:ה. בבקשה, תשאל כל רב או אדמו"ר האם יש עוד משהוא חוץ מהתורה.

יש לימוד תורה, יש קיום מצוות (ובכללן מצוות אהבת ה' ויראת ה'), ויש כל מעשיך יהיו לשם שמים ובכל דרכיך דעהו. והכל בכלל עבודת ה'.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:38 pm
על ידי קו ירוק
משולש כתב:
קו ירוק כתב:
משולש כתב:אלו שדבוקים בתורת רשב"י זה ה"שמחת תורה" שלהם, ועל זה הם רוקדים ושמחים. זה חלק משמחת התורה, וזה סביב לימוד תורה. ומצד זה אין בעיה.

מי שלא דבוק בתורת כל התנאים לא דבוק גם בתורת רשב"י. הוא דבוק במיסטיקה. ויש כאלה לא מעט שאעפ"כ גם מפזזים ומכרכרים שם רשב"י נפשי חולת אהבתך, לפי המסופר..

מה לעשות שאין לנו תורת הנסתר מרבי עקיבא ורבי טרפון.
אתה קורא לזה מיסטיקה, לדעתי זה יותר סוג של סודות התורה. תפתח את ספר הזוהר ותסתכל.

לא לא, דברתי גם על נגלה...
והשמחה הזו היא מסטיקה ולא סודות. (בזוהר כתוב הרבה דברים.. ציטטו לעיל גם על המפסק ממשנתו וכיו"ב).
ובנוסף, סתרי תורה הם בכל הדינים שבש"ס, רק לא כולם יודעים.. הגר"א כן ידע. כשהוא רצה לעשות שו"ע ולהכריע כל דין מכ"ד מקומות, וכל דבר שורשו ברזי התורה, הוי אומר שהוא יסביר את ר' יהודה בר פלוגתיה דרשב"י, לפי רזי התורה.
ועל אותו הדרך, אמנם בדור יתום אין כוונות לתפילות אלא כוונות הרש"ש המזרחי, אבל אילו הגר"א היה מכוון (ואינני יודע, כי אולי לא זו צורת התפילה, כמו שיש בכתובים), היה מכוון בנוסח שלו - אשכנז.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:39 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
ש. ספראי כתב:החיפוש אחר מקורות בן אלף שנים למנהג הנסיעה למירון, מגיעה מתוך נקודת הנחה בסיסית שמקורות חסידיים לא נחשבים בעצם למקור רציני.
נתאר לעצמנו שהיוצרות התהפכו.
היה מקור חצוי ולא מוחלט מהרח"ו על העליה למירון, יחד עם עוד כמה מקורות שאפשר להתווכח עליהם, אבל הרב מבריסק היה אומר בשם אביו הגר"ח ש"מה הקב"ה לכל- אף רשב"י לכל", החזו"א היה נוסע ב3 אוטובוסים כל צד למירון כל לג בעומר, החפץ חיים היה מגיע למירון מראדין במסי"נ והרב שך היה מקפיד להגיע לשם לותיקין וגומר את כל התהילים בבכיה, כאשר הגרח"ק היה מדליק שם את המדורה בכל שנה לפני השקיעה והסטייפלר היה מדבר בהתפעלות על "יום הכיפורים בפנים ושמחת תורה בחוץ".
האם גם אז מבקשי המקורות היו דורשים מקורות בן אלף שנים והיו מתייחסים בסלחנות מהולה בחיוך לעולים מירונה?

אלא מאי, עשרות המקורות בספרי החסידות למיניהם ומנהגי האדמורי"ם בעליה לציון, אינם נחשבים בכלל ל"מקור" רציני אצל רוב בני התורה הליטאים.

אינני נכנס לשאלה האם באמת כל מימרא של אדמו"ר או מנהיג עדה פלונית באמת נחשבת כ"מקור", אך בודאי שהכל מתחיל בהתייחסות הראשונית למקורות חסידיים בכלל.

למגזר, שבצדק או לא בצדק, מתייחס למשפט של גדול ליטאי בן דורינו, הרבה יותר ממשפט של אדמור חסידי גאון וצדיק מדורות קדומים, אין לכם מה לצטט מספרי חסידות.


לא ידעתי שהשפה עברית יש לה מלים לבטא הבלים כאלה. צייר לעצמך ציור הפוכה, מה היה קורה אז למי שעומד ישר!

אם הגרי"ז היה עושה דברים כאלה, הוא לא היה הגרי"ז, הבנת?

זאת ועוד, אם היה לכם מאמר בתניא או ליקוטי תורה, או ביאור בבני יששכר, או תורה בליקוטי מוהר"ן וכדו׳ לבאר יסוד ל"ג בעומר, היית יכול לעשות דמיונות כאלה, כאילו יש כאן מקור, רק שהמקור הוא חסידי. עכשיו שאין אלא אוסף חצאי מסורות, אימרות שהן לא קשורות לענין, וע"ז לבנות תורה שלימה, כ"ז מקומו במגירת ההבל.

רק להזכירכם, הבית אהרן לא כתב כלום על פלחן הקברים. הוא אמר משהו על התנא רבי שמעון בר יוחאי. למגינת לבנו, הרב שמעון בר יוחאי כבר איננו בין החיים. אמנם יש הרבה אימרות ממנו שיש ללמוד אותם, למשל ׳שחיטה שאינה ראויה לא שמה שחיטה׳. ודברים אלו הם ׳לכל׳. ומי שאינו לומד סוגיית שחיטה שאינה ראויה בל"ג בעומר, היינו משום שנכלל ב׳מי שאין לו אלא תורה׳. או לא. יש לי כבר סחרחורת.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:40 pm
על ידי אש משמים
סגי נהור כתב:
אש משמים כתב:ה. בבקשה, תשאל כל רב או אדמו"ר האם יש עוד משהוא חוץ מהתורה.

יש לימוד תורה, יש קיום מצוות (ובכללן מצוות אהבת ה' ויראת ה'), ויש כל מעשיך יהיו לשם שמים ובכל דרכיך דעהו. והכל בכלל עבודת ה'.

כל מעשיך (אכילה, שינה, רפואה, מנוחה וכו') לשם שמים (לשם ה' הנותן את התורה שהיא רצונו הגמור).
בכל דרכיך (בכל דרך פרנסה שתבחר וכדו') דעהו (דע את הבורא ע"י תורתו).
הכל בסופו של דבר זה "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הוא"!

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:43 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אש משמים כתב:כל מעשיך (אכילה, שינה, רפואה, מנוחה וכו') לשם שמים (לשם ה' הנותן את התורה שהיא רצונו הגמור).
בכל דרכיך (בכל דרך פרנסה שתבחר וכדו') דעהו (דע את הבורא ע"י תורתו).
הכל בסופו של דבר זה "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הוא"!

זה ציטוט? או דעת עצמו?

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:44 pm
על ידי אש משמים
זה הסבר מילולי למתקשים.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:44 pm
על ידי משולש
קו ירוק כתב:לא לא, דברתי גם על נגלה...
והשמחה הזו היא מסטיקה ולא סודות. (בזוהר כתוב הרבה דברים ציטטו לעיל על המפסק ממשנתו וכיו"ב).

ובנוסף, סתרי תורה הם בכל הדינים שבש"ס, רק לא כולם יודעים.. הגר"א כן ידע. כשהוא רצה לעשות שו"ע ולהכריע כל דין מכ"ד מקומות, וכל דבר שורשו ברזי התורה, הוי אומר שהוא יסביר את ר' יהודה בר פלוגתיה דרשב"י, לפי רזי התורה.
ועל אותו הדרך, אמנם בדור יתום אין כוונות לתפילות אלא כוונות הרש"ש המזרחי, אבל אילו הגר"א היה מכוון (ואינני יודע, כי אולי לא זו צורת התפילה, כמו שיש בכתובים), היה מכוון בנוסח שלו - אשכנז.

אין לי מושג למה אתה מתכוין "מיסטיקה" אבל מאות ואלפי גדולי התורה שהגו בזוהר ושיבחו את מעלתו לא היו קטלי קניא, ולזה מתכוונים רוקדי מירון. (אני צובט את עצמי שאני עומד עכשיו בצד הזה של המתרס בעל כרחי...)

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:45 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אש משמים כתב:זה הסבר מילולי למתקשים.

עי' הל'' דעות פ"ג ה"ג

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:48 pm
על ידי שברי לוחות
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:זאת ועוד, אם היה לכם מאמר בתניא או ליקוטי תורה, או ביאור בבני יששכר, או תורה בליקוטי מוהר"ן וכדו׳ לבאר יסוד ל"ג בעומר


לא שנראה לי שזה מעניין אותך, אבל יש דרושים מבעל התניא ומאמרים בבני יששכר (ועוד הרבה ספרי חסידות) על ל"ג בעומר

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:50 pm
על ידי מנקיי הדעת שבירושלים
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ש. ספראי כתב:החיפוש
רק להזכירכם, הבית אהרן לא כתב כלום על פלחן הקברים. הוא אמר משהו על התנא רבי שמעון בר יוחאי. למגינת לבנו, הרב שמעון בר יוחאי כבר איננו בין החיים. אמנם יש הרבה אימרות ממנו שיש ללמוד אותם, למשל ׳שחיטה שאינה ראויה לא שמה שחיטה׳. ודברים אלו הם ׳לכל׳. ומי שאינו לומד סוגיית שחיטה שאינה ראויה בל"ג בעומר, היינו משום שנכלל ב׳מי שאין לו אלא תורה׳. או לא. יש לי כבר סחרחורת.

ציטוט לשון הבית אהרן 'כל מי שיש לו אמונה ברשב"י יש לו חיזוק ברשב"י, וכשם שהשי"ת הוא השם לכל, כך רשב"י הוא רשב"י לכל, ואפילו לפחותים'.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:50 pm
על ידי קו ירוק
משולש כתב:
קו ירוק כתב:לא לא, דברתי גם על נגלה...
והשמחה הזו היא מסטיקה ולא סודות. (בזוהר כתוב הרבה דברים ציטטו לעיל על המפסק ממשנתו וכיו"ב).

ובנוסף, סתרי תורה הם בכל הדינים שבש"ס, רק לא כולם יודעים.. הגר"א כן ידע. כשהוא רצה לעשות שו"ע ולהכריע כל דין מכ"ד מקומות, וכל דבר שורשו ברזי התורה, הוי אומר שהוא יסביר את ר' יהודה בר פלוגתיה דרשב"י, לפי רזי התורה.
ועל אותו הדרך, אמנם בדור יתום אין כוונות לתפילות אלא כוונות הרש"ש המזרחי, אבל אילו הגר"א היה מכוון (ואינני יודע, כי אולי לא זו צורת התפילה, כמו שיש בכתובים), היה מכוון בנוסח שלו - אשכנז.

אין לי מושג למה אתה מתכוין "מיסטיקה" אבל מאות ואלפי גדולי התורה שהגו בזוהר ושיבחו את מעלתו לא היו קטלי קניא, ולזה מתכוונים רוקדי מירון. (אני צובט את עצמי שאני עומד עכשיו בצד הזה של המתרס בעל כרחי...)

דברים פשוטים אמרתי. רוקדי מירון ברובם המוחלט לא מתכוונים לזה. זו כוונתי, ונימקתי שמי שלא קשור לשאר תנאים ולתורתם לא קשור לרשב"י, כלשאמיתו של דבר בעומק - הכל קשקוש ותעתועי דמיון רגשניים = מסטיקה, מנקודת מבטי.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:50 pm
על ידי משולש
שברי לוחות כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:זאת ועוד, אם היה לכם מאמר בתניא או ליקוטי תורה, או ביאור בבני יששכר, או תורה בליקוטי מוהר"ן וכדו׳ לבאר יסוד ל"ג בעומר


לא שנראה לי שזה מעניין אותך, אבל יש דרושים מבעל התניא ומאמרים בבני יששכר (ועוד הרבה ספרי חסידות) על ל"ג בעומר

אני מתאר לעצמי שליטוואק רוצה מאמר על חגיגות מירון. לא סתם על עניין מעלת לג בעומר שזה מוסכם אפי' על החתם סופר.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:52 pm
על ידי אש משמים
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:ציטוט לשון הבית אהרן 'כל מי שיש לו אמונה ברשב"י יש לו חיזוק ברשב"י, וכשם שהקב"ה לכל כך רשב"י לכל, ואפילו לפחותים'.

אפשר הסבר?

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:57 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אש משמים כתב:כל מעשיך (אכילה, שינה, רפואה, מנוחה וכו') לשם שמים (לשם ה' הנותן את התורה שהיא רצונו הגמור).
בכל דרכיך (בכל דרך פרנסה שתבחר וכדו') דעהו (דע את הבורא ע"י תורתו).
הכל בסופו של דבר זה "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הוא"!

???

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 10:57 pm
על ידי משולש
קו ירוק כתב:

דברים פשוטים אמרתי. רוקדי מירון ברובם המוחלט לא מתכוונים לזה. זו כוונתי, ונימקתי שמי שלא קשור לשאר תנאים ולתורתם לא קשור לרשב"י, כלשאמיתו של דבר בעומק - הכל קשקוש, מנקודת מבטי.

בא אגלה לך מה כל רקדן מירוני מתחיל אומר תוך כדי ריקודו: (אני מאמין שחלק מלומדי סודות התורה מבינים את זה, וגם אלו שלא, מבינים שמדובר בסודות עמוקים של התורה הקדושה. אני לא שרתי את השירים האלו כבר הרבה שנים, אבל אני גם לא אומר על מי שרוקד אתם שהכל קשקוש)

עֲצֵי שִׁטִּים עוֹמְדִים,

לִמּוּדֵי יְיָ הֵם לוֹמְדִים,

אוֹר מֻפְלֶא אוֹר הַיְקוֹד הֵם יוֹקְדִים,

הֲלֹא הֵמָּה יוֹרוּךָ מוֹרֶיךָ:


וְלִשְׂדֵה תַפּוּחִים,

עָלִיתָ לִלְקוֹט בּוֹ מֶרְקָחִים,

סוֹד תּוֹרָה כְּצִיצִים וּפְרָחִים,

נַעֲשֶׂה אָדָם נֶאֱמַר בַּעֲבוּרֶךָ:


בְּקֹדֶשׁ הַקָדָשִׁים,

קַו יָרוֹק!!! מְחַדֵּשׁ חֳדָשִׁים,

שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת סוֹד חֲמִישִׁים,

קָשַׁרְתָּ קִשְׁרֵי שִׁי"ן קְשָׁרֶיךָ:


יוּ"ד חָכְמָה קְדוּמָה,

הִשְׁקַפְתָּ לִכְבוֹדוֹ פְנִימָה,

לֵ"ב נְתִיבוֹת רֵאשִׁית תְּרוּמָה,

אַתְּ כְּרוּב מִמְשַׁח זִיו, אוֹרֶךָ:



אַשְׁרֵי הָעָם הֵם לוֹמְדֶךָ,

וְאַשְׁרֵי הָעוֹמְדִים עַל סוֹדֶךָ,


דָרַשׁ כָּל תַּעֲלוּמוֹת,
בְּעֹז וְתַעֲצוּמוֹת,
עָלָה מַעֲלוֹת רָמוֹת,


חִדֵּשׁ כַּמָּה הֲלָכוֹת,
הֵם בַּמִּשְׁנָה עֲרוּכוֹת,
זֶה הַמַּרְגִּיז מַמְלָכוֹת,


יָדַע כָּל הַנִּסְתָּרוֹת,


לְכָל-יִשְׂרָאֵל הֵאִיר
בְּסוֹד תּוֹרַת הַבָּהִיר,
כְּאוֹר הַחַמָּה מַזְהִיר,


סִינַי סִינַי לוֹ נִקְרָא,
אֲרִי שֶׁבַּחֲבוּרָה.
מִמֶּנּוּ תֵּצֵא תּוֹרָה,

עָשָׂה שִׁבְעִים תִּקּוּנִים,
יְקָרִים מִפְּנִינִים.
בָּם תִּקֵּן הָעֶלְיוֹנִים.


תּוֹרָתוֹ מָגֵן לָנוּ,
הִיא מְאִירַת עֵינֵינוּ,
הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי:

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:05 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ש. ספראי כתב:החיפוש
רק להזכירכם, הבית אהרן לא כתב כלום על פלחן הקברים. הוא אמר משהו על התנא רבי שמעון בר יוחאי. למגינת לבנו, הרב שמעון בר יוחאי כבר איננו בין החיים. אמנם יש הרבה אימרות ממנו שיש ללמוד אותם, למשל ׳שחיטה שאינה ראויה לא שמה שחיטה׳. ודברים אלו הם ׳לכל׳. ומי שאינו לומד סוגיית שחיטה שאינה ראויה בל"ג בעומר, היינו משום שנכלל ב׳מי שאין לו אלא תורה׳. או לא. יש לי כבר סחרחורת.

ציטוט לשון הבית אהרן 'כל מי שיש לו אמונה ברשב"י יש לו חיזוק ברשב"י, וכשם שהשי"ת הוא השם לכל, כך רשב"י הוא רשב"י לכל, ואפילו לפחותים'.

נכון מאד. אפילו הפחותים יש להם קשר לסוגיית ׳שחיטה שאינה ראויה׳.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:07 pm
על ידי משולש
אם לא היו מזכירים שם, היית יכול ללעוג. עכשיו הודעתך לועגת לבית אהרן. תערוך אותה.
תודה

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:08 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
שברי לוחות כתב:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:זאת ועוד, אם היה לכם מאמר בתניא או ליקוטי תורה, או ביאור בבני יששכר, או תורה בליקוטי מוהר"ן וכדו׳ לבאר יסוד ל"ג בעומר


לא שנראה לי שזה מעניין אותך, אבל יש דרושים מבעל התניא ומאמרים בבני יששכר (ועוד הרבה ספרי חסידות) על ל"ג בעומר

גם החת"ס (שלא היה חסידי) יש לו דברים על ל"ג בעומר. אז מה? איך בנוי ע"ז ענין פלחן קברים, עשיית מדורות, נסיעות למרחקים, טישים וכו׳?

וזה הכוונה האמיתית, שגם אתם אינכם מעריכים את דברי גדולי החסידות להביאם כצורתם ובהבנתם. מספיק שהוא ׳דיבר על זה׳ שיהיה כבר ענין. אם הייתם באמת מעריכים את דבריהם, הייתם מעמיקים בהם להבין אותם על בורים.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:09 pm
על ידי אש משמים
חבר פורום אוצר החכמה כתב:
אש משמים כתב:כל מעשיך (אכילה, שינה, רפואה, מנוחה וכו') לשם שמים (לשם ה' הנותן את התורה שהיא רצונו הגמור).
בכל דרכיך (בכל דרך פרנסה שתבחר וכדו') דעהו (דע את הבורא ע"י תורתו).
הכל בסופו של דבר זה "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הוא"!

???

מה לא ברור?
התורה היא רצונו של ה'.
לדעת את ה' אפשר ע"י לימוד רצונותיו.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:12 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
כן? וגם הרמב"ם הל'' דעות פ"ג ה"ג מפרש כדבריך?
או שמא תביא מראשונים אחרים?

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:13 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
משולש כתב:אם לא היו מזכירים שם, היית יכול ללעוג. עכשיו הודעתך לועגת לבית אהרן. תערוך אותה.
תודה

ערכתי, מספיק עבורך?

אין כאן לעג כלל. להגיד שאין לרבי שמעון אלא הריקודים בל"ג בעומר הוא זלזול ברשב"י.

אמנם אם רצונך לשנות כיוון, יש גם שיטת רשב"י שהמושיב את חבירו בחנות, צריך לתת לו שכרו משלם, משום איסור רבית. גם השיטה הזאת היא ׳לכל׳, אפילו לפחותים.

Re: לעומת המקטרגים: מחשבות על חגיגות ל"ג בעומר

פורסם: ב' מאי 07, 2018 11:22 pm
על ידי קו ירוק
משולש, מה שכתבת פה: viewtopic.php?p=454720#p454720
כבר רמזת בעצמך. רובם ככולם אומרים את זה ברמה שאתה אמרת את זה סביב המדורה של תשב"ר או תורת אמת ביער.. (חורשה האקליפטוסים ביש"ק פוניב'ז).
מסטיקה ולא עומק. וכן, קשקוש.

ואין בי שום רצון לדון עם מי שאומר את זה בכוונה. 'אנחנו' לא אומרים את זה