עמוד 2 מתוך 2

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 9:39 pm
על ידי כדכד
זה מליקוטי תפילות?
לא הבנתי מה פגם מצאת בהסתתרות תחת ניק
היה לך לומר שהוא משווה בין אנשים בדורנו למוהרנ"ת
חוץ מזה לא הבנתי איפה ראית שהוא משווה

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 9:49 pm
על ידי ישראליק
כדכד כתב:זה מליקוטי תפילות?
חלק ב', סימן מז
לא הבנתי מה פגם מצאת בהסתתרות תחת ניק
שאתה לא מכיר מעשיו של האיש, ודרגתו ביראת שמים
היה לך לומר שהוא משווה בין אנשים בדורנו למוהרנ"ת
צודק
חוץ מזה לא הבנתי איפה ראית שהוא משווה
"לכאורה ב'אותה מידה ממש' אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין"

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 10:07 pm
על ידי צופה_ומביט
עץ הזית כתב:
צופה_ומביט כתב:
עץ הזית כתב:זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.
לכאורה באותה מידה ממש אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין.
ברור שאין לי הו"א לומר את התפילה הזאת (ולא הבנתי מה גרם לך לחשוד בי).

היה נשמע שמעלתו מגן עליה בכל עוז. אני מבין עכשיו שטעיתי ומבקש מחילה ממעלתו.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ג' מאי 02, 2023 10:11 pm
על ידי צופה_ומביט
ישראליק כתב:
צופה_ומביט כתב:
עץ הזית כתב:זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.

לכאורה באותה מידה ממש אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין.

מעניין שאתה משוה כותבים המסתתרים תחת ניקם בפורום, להרה"ק איש אלקים מוהרנ"ת מברסלב זצוק"ל - מחבר התפילה...

מנין לי לדעת שזה מליקוטי תפילות. חשבתי שחיבר את זה איזה מטורף בן זמננו.
אם זה מליקוטי תפילות כמובן שהיחס משתנה, ועדיין - בכל כה"ג אין לנו אלא פסק ההלכה [בהלכות יסודי התורה והמסתעף] של רוב מנין ובניין של גדולי ישראל, בזמננו ובזמנם, ולא לקבל דברים קשים של דעת יחיד או מיעוט הלכה למעשה וכל שכן כהנהגה פשוטה דבר שבשגרה.
מי שאוחז עצמו תלמיד של מוהרנ"ת שיעשה כדעת רבו.
מי שלא אכפת לו כלום ובולע ופולט כל מה שמגישים לו - ג"כ יעשה מה שהוא רוצה.
כדאי מדי פעם להזכיר שבכ"ז מדובר בהליכה על חבל דק מאד, כשהתהום הפעורה מתחת היא כפירה בעיקר, וכל טעות דקה בנפש ובדעת בזה מחריבה עולמות ונפשות, וממילא לקבל יחס מתאים וזהירות מתאימה לעניינים האלה.
ומה שאמור להיות נכון לכולי עלמא, זה לשים כל נושא בפרופורציה שלו ובמיקום שלו ביחס לכלל היהדות ועבודת השם, שילוב שלו בכל המכלול, ולא לנפח דברים מעבר למשקל שלהם במכלול כולו, בטח לא דברים שיש בהם גם סכנה, בטח לא שזה יצבע את כל היהדות כולה. חוסר איזון ומשקל נכון הוא גורם החורבן הכי גדול.
ואני יודע שגם בזה יש שחושבים אחרת, מסיבותיהם שלהם. יהי כן.
ודי בזה.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ד' מאי 03, 2023 11:21 am
על ידי כדכד
בליקוטי תפילות זה בנוסח אחר לגמרי וגם לא כתוב שם "תפילה לרשב"י" ועל הכותרת הזו כתבתי שאינה ממחבר התפילה.
לא לחדעת דרגנה של מישהו ביראת שמים ומידות אינו קשור להסתתרות תחת ניק. רק הקב"ה בוחן כליות ולב וגם מי שכותב את שמו האמיתי אין לאדם אחר לידע דרגתו

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ד' מאי 03, 2023 11:30 am
על ידי דרומי
לדאבוננו, אחד הבעיות הגדולות בדורנו היא שמשתמשים במדת החסד שלא במקומה.

יתכן וזה מושפע גם מה'קנאים' שאין כוונתם לשם שמים, או שהם סתם מגזימים, מה שגרם לציבור הרחב שסובל מהם לתפוס את הקצה השני ולהיות תמיד 'נחמד' ו'מאיר פנים'.

כבר כתבתי בעבר כמה פעמים (גם בנושא פשש"מ, ועוד), על העוול הנורא לענ"ד בזה ששותקים על חיבורים וספרים שיוצאים שלא באופן הראוי, ויש אפילו רבנים חשובים שקשה להם לעמוד בהפצרות והם פשוט חותמים לטובת חיבור זה או אחר למרות שהם בעצמם יודעים עד כמה הוא בעייתי.

ובכל כגון דא כששותקים או אפילו תומכים במעט, זה גודל ומתפתח עד לממדים מפלצתיים וכבר אי אפשר לעצור זאת.

בנימה אישית אוסיף, כי פעם יצא לאור איזה חיבור שבעיניי ובעיני רבים מידידיי היה נראה כ'חילול השם' של ממש (ולא אוסיף עוד פרטים). התייעצתי עם איזה חבר האם לפרסם מאמר כנגד חיבור זה, ואמר לי: "תשמע, המחבר של החיבור הוא מבני עדות המזרח... כשאתה כאשכנזי תכתוב נגד החיבור, יפרשו את זה כזלזול גזעני..." בקיצור, שמעתי לעצתו ולא נכנסתי לענין, למרות שעד היום הזה כשאני רואה את החיבור המטורלל זה לא מוסיף לי מנוחת הנפש.

גם בענין ההכשרים זה נורא ואיום איך אנשים שותקים על זה שמכשילים את הרבים בדברים חמורים ר"ל ומשתמשים בשמות של גדולי ישראל מהשורה הראשונה.

בקיצור, התופעה הנידונית באשכול זה היא רק קצה קרחון של מצב שבו 'איש הישר בעיניו יעשה', ומי שצריך למחות מתעטף במדת החסד והרחמנות שלא במקומה. ולמעשה אוסיף ואסיים: חכמים היזהרו בדבריכם. אל תתנו הסכמה לתופעה שלא בדקתם אותה היטב היטב.

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ד' מאי 03, 2023 11:41 am
על ידי מכון חכמי ליטא
ממש שמת את האצבע על הנקודה המרכזית...

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ד' מאי 03, 2023 12:19 pm
על ידי כדכד
לא ברור למה הרב דרומי ברור לו שכל מי שאינו מוחה על הדברים שהוא, הרב דרומי, רואה כחילול השם זה בגלל מידת החסד והרחמנות
אולי הם פשוט מסכימים ותומכים בזה?

Re: אור הרשב"י ועבודה זרה

פורסם: ד' מאי 03, 2023 10:24 pm
על ידי בברכה המשולשת
דרומי כתב:לדאבוננו, אחד הבעיות הגדולות בדורנו היא שמשתמשים במדת החסד שלא במקומה.

יתכן וזה מושפע גם מה'קנאים' שאין כוונתם לשם שמים, או שהם סתם מגזימים, מה שגרם לציבור הרחב שסובל מהם לתפוס את הקצה השני ולהיות תמיד 'נחמד' ו'מאיר פנים'.

כבר כתבתי בעבר כמה פעמים (גם בנושא פשש"מ, ועוד), על העוול הנורא לענ"ד בזה ששותקים על חיבורים וספרים שיוצאים שלא באופן הראוי, ויש אפילו רבנים חשובים שקשה להם לעמוד בהפצרות והם פשוט חותמים לטובת חיבור זה או אחר למרות שהם בעצמם יודעים עד כמה הוא בעייתי.

ובכל כגון דא כששותקים או אפילו תומכים במעט, זה גודל ומתפתח עד לממדים מפלצתיים וכבר אי אפשר לעצור זאת.

בנימה אישית אוסיף, כי פעם יצא לאור איזה חיבור שבעיניי ובעיני רבים מידידיי היה נראה כ'חילול השם' של ממש (ולא אוסיף עוד פרטים). התייעצתי עם איזה חבר האם לפרסם מאמר כנגד חיבור זה, ואמר לי: "תשמע, המחבר של החיבור הוא מבני עדות המזרח... כשאתה כאשכנזי תכתוב נגד החיבור, יפרשו את זה כזלזול גזעני..." בקיצור, שמעתי לעצתו ולא נכנסתי לענין, למרות שעד היום הזה כשאני רואה את החיבור המטורלל זה לא מוסיף לי מנוחת הנפש.

גם בענין ההכשרים זה נורא ואיום איך אנשים שותקים על זה שמכשילים את הרבים בדברים חמורים ר"ל ומשתמשים בשמות של גדולי ישראל מהשורה הראשונה.

בקיצור, התופעה הנידונית באשכול זה היא רק קצה קרחון של מצב שבו 'איש הישר בעיניו יעשה', ומי שצריך למחות מתעטף במדת החסד והרחמנות שלא במקומה. ולמעשה אוסיף ואסיים: חכמים היזהרו בדבריכם. אל תתנו הסכמה לתופעה שלא בדקתם אותה היטב היטב.


כשיצא קונטרס שמחה (בעדינות יחסית) על חמורות שבחמורות (אפילו יותר מהאמור באשכול זה)
התגובה העיקרית הייתה לתקוף את מחבר הקונטרס בצורה אישית (ולא שאין מה להעיר ולא להסכים בקונטרס)
viewtopic.php?f=51&t=57139&hilit=%D7%AA%D7%9D+%D7%94%D7%98%D7%A7%D7%A1&sid=ad6628e85beea97143ceff31072d95e5#p724049
וגם מי שלא תקף אישית ממש, לא הסכים בשום פנים ואופן לקבל את הביקורת
ואפילו ת"ח גדולים שמחו (בעדינות, כגון הגר"י כהן) קבלו איומים על חייהם