ישראליק כתב:צופה_ומביט כתב:עץ הזית כתב:זה בהחלט מפריע לי, ולא באתי לומר אלא שאם מישהו יביא חטאת עבודה זרה על אמירת תפילה זו אני לא אסכים [ככהן] להקריב אותה בלי לשמוע פסק ברור מהסנהדרין בעניין.
לכאורה באותה מידה ממש אתה אמור לומר שאתה גם לא מוכן לומר את התפילה הזו עד שתשמע פסק ברור של הסנהדרין בעניין.
מעניין שאתה משוה כותבים המסתתרים תחת ניקם בפורום, להרה"ק איש אלקים מוהרנ"ת מברסלב זצוק"ל - מחבר התפילה...
מנין לי לדעת שזה מליקוטי תפילות. חשבתי שחיבר את זה איזה מטורף בן זמננו.
אם זה מליקוטי תפילות כמובן שהיחס משתנה, ועדיין - בכל כה"ג אין לנו אלא פסק ההלכה [בהלכות יסודי התורה והמסתעף] של רוב מנין ובניין של גדולי ישראל, בזמננו ובזמנם, ולא לקבל דברים קשים של דעת יחיד או מיעוט הלכה למעשה וכל שכן כהנהגה פשוטה דבר שבשגרה.
מי שאוחז עצמו תלמיד של מוהרנ"ת שיעשה כדעת רבו.
מי שלא אכפת לו כלום ובולע ופולט כל מה שמגישים לו - ג"כ יעשה מה שהוא רוצה.
כדאי מדי פעם להזכיר שבכ"ז מדובר בהליכה על חבל דק מאד, כשהתהום הפעורה מתחת היא כפירה בעיקר, וכל טעות דקה בנפש ובדעת בזה מחריבה עולמות ונפשות, וממילא לקבל יחס מתאים וזהירות מתאימה לעניינים האלה.
ומה שאמור להיות נכון לכולי עלמא, זה לשים כל נושא בפרופורציה שלו ובמיקום שלו ביחס לכלל היהדות ועבודת השם, שילוב שלו בכל המכלול, ולא לנפח דברים מעבר למשקל שלהם במכלול כולו, בטח לא דברים שיש בהם גם סכנה, בטח לא שזה יצבע את כל היהדות כולה. חוסר איזון ומשקל נכון הוא גורם החורבן הכי גדול.
ואני יודע שגם בזה יש שחושבים אחרת, מסיבותיהם שלהם. יהי כן.
ודי בזה.