עמוד 3 מתוך 3

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 2:15 pm
על ידי משולש
לקטן החשוב,
ההתנגדות לעליה למירון אינה בגלל פריצות, (אם כי בדור האחרון נוספו כאלו הטוענים כך כתוספת).
ההתנגדות הזו מפורטת בחתם סופר, שואל ומשיב, ובעוד כמה מגדולי הדורות האחרונים.
אם יש לך "תירוץ" או "דחיה" על דבריהם, זה קושיא עליך לא עליהם. כי אתה לא יכול להיות בר פלוגתא שלהם.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 3:09 pm
על ידי הקטן
משולש כתב:לקטן החשוב,
ההתנגדות לעליה למירון אינה בגלל פריצות, (אם כי בדור האחרון נוספו כאלו הטוענים כך כתוספת).
ההתנגדות הזו מפורטת בחתם סופר, שואל ומשיב, ובעוד כמה מגדולי הדורות האחרונים.
אם יש לך "תירוץ" או "דחיה" על דבריהם, זה קושיא עליך לא עליהם. כי אתה לא יכול להיות בר פלוגתא שלהם.


אני באמת קטן ולא חשוב ואני לא יכול להיות בר פלוגתא שלהם חלילה אבל אני תולה עצמי באילנות גדולים וגדולי ישראל בכל הדורות שנסעו למירון ידעו גם ידעו את המקורות שצינת ואעפ"כ נהגו לבוא להילולא למירון עיין בקונטרס כבוד מלכים לרבה של צפת רבי שמואל הלר זצ"ל לגבי שרפת הבגדים וב"ה אני דור שישי ברצף שזוכים לנסוע לציון הרשב"י מידי שנה כן יזכיני הקב"ה לבוא לציון הרשב"י מידי שנה אני וכל יוצ"ח עדי נזכה לביאת משיחינו בב"א
ואני שש ושמח להיות חלק מרבבות אלפי ישראל ואם אינם נביאים.. בני נביאים הם וצאי לך בעקבי הצאן

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 3:19 pm
על ידי משולש
אין בעיה. לך אחרי רבותיך, אבל אל תכריע ביניהם.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 3:30 pm
על ידי הקטן
משולש כתב:אין בעיה. לך אחרי רבותיך, אבל אל תכריע ביניהם.

מעניין נראה שאתה כבר הכרעת

העליה למירון מצוה !

פורסם: ד' מאי 07, 2014 6:29 pm
על ידי נחלים
אני חדש כאן בפורום! נכנסתי לראשונה בשביל להגיב, כי החרש לא אוכל!

אני מאמין שאין צורך לצטט את כל הנאמר בנושא, שחלקם נודף מהם ריח של משכילנות כפירה ואפיקורסות (מזכיר לכם ע"ז?).

לעצם הענין, דומה שאין מה להתווכח כי כדרכם של פולמוסים שאין האחד מכריע את חברו באמת עם דברי אמת, אלא לשם התנצחות בלבד!

מה שמתמיה אצלי ביותר ש'בני תורה' מלומדים, היודעים לצטט מובאות ומקורות מן הגורן ומן היקב - קצרה ידם ואינם יודעים לפרש אל נכון דברי הראשונים כמלאכים...
(איפה הלומד'ס, הסברה הישרה, והשפיץ של ההבנה???)

אם יביטו בעין האמת יראו כי גם החיד"א, וגם מרן הב"י, השדי חמד, ובודאי המהרח"ו ורבו האר"י החי ראו באור חיובי את ההילולא והשמחה הגדולה ביום זה!

תחושת בטן אומרת לי שפילוסופים דלעיל אינם מאמינים כי 'הזוהר הקדוש' - תורה מן השמים. ועוללים לא ראו אור הלכו במחשכים ואינם יודעים הפלגת גדולת קדושתו של רשב"י זיע"א.
ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה??????

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:02 pm
על ידי איש_ספר
ג"א מוצא חובה בנפשי להתנער מהסגנון הירוד והבזוי של כמה מהכותבים כאן, המופקדים מטעם עצמם על טהרת אמונת ישראל, ושלמות מנהגיהם, כנגד העולים מירונה.
ברור לגמרי שקוראי הפורום אינם ממעלי הקטורת ושוחטי הכבשים, ולכן הביקורת שנשמעה כאן, היא כמובן על המתפללים והמדדים בקול רינה ותודה והמון חוגג, אף אם היא עטופה במעטפת מזויפת וצבועה.
ולא, אני לא מהעולים מירונה בל"ג בעומר, אבל אין לי את הגסות והגאווה לשפוט אותם מתוך השקפת עולמי המצומצמת.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:06 pm
על ידי משולש
הקטן כתב:
משולש כתב:אין בעיה. לך אחרי רבותיך, אבל אל תכריע ביניהם.

מעניין נראה שאתה כבר הכרעת

איפה הכרעתי?

נחלים כתב:
אני מאמין שאין צורך לצטט את כל הנאמר בנושא, שחלקם נודף מהם ריח של משכילנות כפירה ואפיקורסות (מזכיר לכם ע"ז?).
...
תחושת בטן אומרת לי שפילוסופים דלעיל אינם מאמינים כי 'הזוהר הקדוש' - תורה מן השמים. ועוללים לא ראו אור הלכו במחשכים ואינם יודעים הפלגת גדולת קדושתו של רשב"י זיע"א.
ומדוע לא יראתם לדבר בעבדי במשה??????


מי שאינו מאמין ביחוס הזוהר (כדעת כמה פוסקים שהובאו באשכול הנ"ל) אינו כופר ואינו אפיקורס. ואפילו משכיל אינו.
ותפסיקו להשתיק כל גדול בתורה שדעתו לא מסתדרת לכם.

איש_ספר כתב:ג"א מוצא חובה בנפשי להתנער מהסגנון הירוד והבזוי של כמה מהכותבים כאן, המופקדים מטעם עצמם על טהרת אמונת ישראל, ושלמות מנהגיהם, כנגד העולים מירונה.
ברור לגמרי שקוראי הפורום אינם ממעלי הקטורת ושוחטי הכבשים, ולכן הביקורת שנשמעה כאן, היא כמובן על המתפללים והמדדים בקול רינה ותודה והמון חוגג, אף אם היא עטופה במעטפת מזויפת וצבועה.
ולא, אני לא מהעולים מירונה בל"ג בעומר, אבל אין לי את הגסות והגאווה לשפוט אותם מתוך השקפת עולמי המצומצמת.


אני לא מבין, יש בזה מחלוקת, האם אסור להביא שני צדדים?? מי שמביא את דעת החת"ס הוא גס וגאה?

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:10 pm
על ידי איש_ספר
תעבור על האשכול ותלקט בעצמך את הציטוטים
תתחיל בחולה ירח הזה:
ירח מלא כתב:האמינו לי חברי שעמלתי וחקרתי ודרשתי מה קרה לרבי שמעון בי"ח אייר ולא הגעתי לשום מסקנא. (כמובן חוץ מטעות הדפוס הכי מפורסמת בעם ישראל שכאילו רשב"י מת או גילה סודות בו ביום).
אך לשמחתי גיליתי תשובה לשאלתי בדברי קרבי חיים ויטאל המפורסמים על העליה למירון בל"ג בעומר. ושם כתב שהסיבה שעולים לרשב"י היא כיון שניצול ממיתה יחד עם רבותינו שבדרום [תלמידי רבי עקיבא]. וא"כ ידידי החשובים וכל בית ישראל המחפשים סיבה למסיבה אנא עלו ביום זה לקברו של רבי עקיבה רבי מאיר בעל המנס ורבי יהודה בר עילאי ורבי יוסי (חלקם לא מוסמכים). וירווח לחסידי מירון.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:14 pm
על ידי משולש
יש משהו בדבריו רק שהסגנון אינו ראוי.
מי שציטט מקודם כמה גדולי ישראל כמו החיד"א והשדי חמד וכו' יראה שגם הם מסכימים שרשב"י לא נפטר בל"ג בעומר, אם אני זוכר טוב.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:16 pm
על ידי נחלים
משולש כתב:מי שאינו מאמין ביחוס הזוהר (כדעת כמה פוסקים שהובאו באשכול הנ"ל) אינו כופר ואינו אפיקורס. ואפילו משכיל אינו.
ותפסיקו להשתיק כל גדול בתורה שדעתו לא מסתדרת לכם.


אלו מהפוסקים שהוזכרו אינם מאמינים בייחוס הזוהר?

אין ספק שהיית מצטרף נגד משה רבינו יחד 250 ראשי ישיבות שסברו שמשה אינו מיוחס יותר וכו'
ואף היית משלשל ועולה עם בוהן ידך: "וכי מי שסבור אחרת הוא אפיקורס?"

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:17 pm
על ידי איש_ספר
משולש כתב:יש משהו בדבריו רק שהסגנון אינו ראוי.
מי שציטט מקודם כמה גדולי ישראל כמו החיד"א והשדי חמד וכו' יראה שגם הם מסכימים שרשב"י לא נפטר בל"ג בעומר, אם אני זוכר טוב.
חשבתי שזה מובן מאליו. אין שום בעיה להביא ולצטט מדברי רבותינו באשר הם, הבעיה כאן זה הסגנון המכוער.

Re: העליה למירון מצוה או עבירה

פורסם: ד' מאי 07, 2014 7:19 pm
על ידי נחלים
משולש כתב:יש משהו בדבריו רק שהסגנון אינו ראוי.
מי שציטט מקודם כמה גדולי ישראל כמו החיד"א והשדי חמד וכו' יראה שגם הם מסכימים שרשב"י לא נפטר בל"ג בעומר, אם אני זוכר טוב.


להזכירך... לא נראה לי שהם מסכימים שהוא לא נפטר אז, רק שאינו מוכח להם שאז נפטר ואפשר שההילולה מסיבה אחרת! אם אני זוכר טוב