עמוד 1 מתוך 1

לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ב' מאי 29, 2017 5:09 pm
על ידי כדכד
האדמו"ר מקאמארנא, הבן איש חי ומקובלים נוספים כותבים שלא ללמוד משנה בליל שבועות כי אם דברים אחרים.
האדמו"ר מקאמארנא כותב ללמוד זוה"ק ומי שאינו בר הכי ילמוד תנ"ך ומדרש.
שאלתי, לפי מנהג זה, האם ללמוד גמרא הוא כמו לימוד משנה או שמא גמרא זהנחשב לימוד אחר ואין בו אותה המניעה

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ב' מאי 29, 2017 8:57 pm
על ידי יזל מדליו
בתיקון ליל שבועות של השל"ה וכמדומני שזה התיקון המקובל, יש שם משניות.
[ועי' בתחילת הזוהר שמובא בתיקון עצמו.]

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ב' מאי 29, 2017 9:10 pm
על ידי בברכה המשולשת
יזל מדליו כתב:בתיקון ליל שבועות של השל"ה וכמדומני שזה התיקון המקובל, יש שם משניות.
[ועי' בתחילת הזוהר שמובא בתיקון עצמו.]


אך לא לפי דעת שאר המקובלים (יעויין דברי שלום לרב עפג'ין על אתר)

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ב' מאי 29, 2017 10:21 pm
על ידי ש. ספראי
האם מרן הב"י לא זכה להארות ולגילויים הגדולים בליל שבועות כשעסק בלימוד המשניות?

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ה' יוני 01, 2017 1:47 pm
על ידי כדכד
ש. ספראי כתב:האם מרן הב"י לא זכה להארות ולגילויים הגדולים בליל שבועות כשעסק בלימוד המשניות?

האדמו"ר מקאמארנא מתייחס לזה שם וכותב שהב"י היה לו קשר מיוחד עם לימוד המשנה ולכן זכה בזכות לימוד המשנה בליל שבועות ואחרים לא.

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ה' יוני 01, 2017 1:49 pm
על ידי כדכד
כדכד כתב:האדמו"ר מקאמארנא, הבן איש חי ומקובלים נוספים כותבים שלא ללמוד משנה בליל שבועות כי אם דברים אחרים.
האדמו"ר מקאמארנא כותב ללמוד זוה"ק ומי שאינו בר הכי ילמוד תנ"ך ומדרש.
שאלתי, לפי מנהג זה, האם ללמוד גמרא הוא כמו לימוד משנה או שמא גמרא זהנחשב לימוד אחר ואין בו אותה המניעה

אח"כ ראיתי שהאדמו"ר מקאמארנא כותב במפורש שלא ילמד משנה אלא "גמרא וזוהר ומדרש,... ובזה נתיישבה שאלתי

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ד' מאי 09, 2018 12:45 am
על ידי שומר-הגחלת
ראה מ"ש בזה הרי"מ הלל בשו"ת וישב הים (ב, סימן יב אות ג)

Re: לימוד משנה וגמרא בליל שבועות

פורסם: ד' מאי 09, 2018 9:50 am
על ידי הא לחמא עניא
יזל מדליו כתב:בתיקון ליל שבועות של השל"ה וכמדומני שזה התיקון המקובל, יש שם משניות.
[ועי' בתחילת הזוהר שמובא בתיקון עצמו.]

מעיון דברי הזוהר שאומרים בליל שבועות מוכח ומשמע די להדיא שיש ענין ללמוד גמרא בעיון, כמדומני.