עמוד 1 מתוך 1

האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 12:48 am
על ידי ההוא דאמר
בעומדי תוך שנת האבל על א"מ הכ"מ,
התעוררתי לשאלה, האם יש צד לאסור עלייה למירון להילולת התנ"א רשב"י.
וצדדי השאלה, הן מצד שמיעת המוזיקה והמחולות [שמן הסתם אסור לאבל להשתתף בהם, כדין אבלות בצנעא].
והן מצד האכילה בסעודת מרעים שאסורה לאבל.
ומן הסתם הת"ח יעלו כאן צדדים נוספים בבחינת תן לחכם ויחכם עוד.
הוא ימליץ טוב בעדינו.

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 12:59 am
על ידי ההוא דאמר
האם יש מקום לצדד להקל, משום דברי האר"י [פע"ח שער ספירה"ע פ"ז] שאין רצון רשב"י שינהגו אבילות ביום שמחתו, ומעשה הידוע עם ר' אברהם יוכיח.

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 1:05 am
על ידי ההוא דאמר
שו"ר כעת בנטעי גבריאל [הל' פסח פנ"ח] שמתיר לאבל לעלות מירונה, ואף להשתתף בסעודות, ואף לשמוע את קול רינה וישועה, אולם לא לצאת במחולות. [ומחלק בין חו"ל לא"י]
מצורף בזאת

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 4:24 pm
על ידי בינוני
הגר"מ סירוטה (המו"צ הירושלמי הידוע מטעם העד"ח) פסק היום לחמותי שאסור כלל וכלל.

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 5:03 pm
על ידי כדכד
ההוא דאמר כתב:האם יש מקום לצדד להקל, משום דברי האר"י [פע"ח שער ספירה"ע פ"ז] שאין רצון רשב"י שינהגו אבילות ביום שמחתו, ומעשה הידוע עם ר' אברהם יוכיח.

לכאורה המעשה שם לא היה באבלות פרטית אך באבלות פרטית לא מצינו שרצון רשב"י מתיר איסורים. לכאורה כותרת האשכול צריכה להיות אם יש צד להתיר ולא אם יש צד לאסור

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ה' מאי 03, 2018 9:50 pm
על ידי אליהו בן עמרם
לא מצליח להבין אפילו את ההו"א.
אפילו בשמח"ת המנהג שאבל לא מקיף ולא רוקד.
וגם לא ישתתף בקידוש, שנהגו רבים בבתי המדרשות לכבוד שמחת התורה.
ובמירון, עוד השמחה יתירה בכלי שיר.
ומאי עדיפא האי מהאי?

Re: האם יש צד לאסור לאבל להשתתף בהילולת הרשב"י?

פורסם: ו' מאי 04, 2018 10:02 am
על ידי הא לחמא עניא
בינוני כתב:הגר"מ סירוטה (המו"צ הירושלמי הידוע מטעם העד"ח) פסק היום לחמותי שאסור כלל וכלל.

זכורני כשהייתי באבלות על אמי מורתי ע"ה, אסרו לי להדיא לנסוע למירון ואף לא להשתתף בשום מחולות וריקודין.