עמוד 1 מתוך 1

בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ו' מאי 24, 2019 10:21 am
על ידי דרך ישרה
אולי יש למישהו איזה ידיעה בסיסית בזה, איזה עליונים צריכים תיקון, ומה זה זהרי חמה הצריכה תיקון?

Re: בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ו' מאי 24, 2019 10:42 am
על ידי בברכה המשולשת
דרך ישרה כתב:אולי יש למישהו איזה ידיעה בסיסית בזה, איזה עליונים צריכים תיקון, ומה זה זהרי חמה הצריכה תיקון?


בודאי שתיקן העליונים, הרי כל תכלית העבודה היא תיקון בעליונים.
זהרי חמה רומז כמובן לספר הזוה"ק (על-פי פשט. מן הסתם יש בזה גם רמזים עמוקים ע"פ סוד)

Re: בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ו' מאי 24, 2019 11:16 am
על ידי יעקובי
צא ולמד ספר נפש החיים, שרובו מיוסד לבאר עניין בסיסי זה.

ולטעימה על קצה המזלג:
כן בדמיון זה, כביכול, ברא הוא יתברך את האדם, והשליטו על רבי רבון כוחות ועולמות אין מספר ומסרם בידו, שיהא הוא המדבר והמנהיג אותם על פי כל פרטי תנועות מעשיו ודבוריו ומחשבותיו וכל סדרי הנהגותיו, הן לטוב הן להפך ח"ו. כי במעשיו ודיבוריו ומחשבותיו הטובים הוא מקיים ונותן כח בכמה כוחות ועולמות עליונים הקדושים, ומוסיף בהם קדושה ואור, כמו שכתוב ואשים דברי בפיך וגו' לנטוע שמים וליסוד ארץ, וכמאמרם ז"ל אל תקרא בניך אלא בוניך, כי המה המסדרים עולמות העליונים כבונה המסדר בנינו ונותנים בהם רב כח.
ובהפוך ח"ו על ידי מעשיו או דיבוריו ומחשבותיו לא טובים, הוא מהרס ר"ל כמה כוחות ועולמות עליונים הקדושים לאין ערך ושיעור, כמו שנאמר מהרסיך ומחרביך ממך יצאו, או מחשיך או מקטין אורם וקדושתם ח"ו ומוסיף כח לעומת זה במדורות הטומאה ר"ל.

נפש החיים, שער א, פרק ג.

Re: בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ג' מאי 28, 2019 12:13 pm
על ידי תורה מפוארת
דרך ישרה כתב:אולי יש למישהו איזה ידיעה בסיסית בזה, איזה עליונים צריכים תיקון, ומה זה זהרי חמה הצריכה תיקון?

בם תיקן העליונים הכוונה כי הע' ספירות זה תיקון לעולמות שנפגמו כתוצאה מהקלקולים ושבירת הכלים, ופשוט.

Re: בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ג' מאי 28, 2019 1:47 pm
על ידי לענין
למה אתה שואל על הפיוט, תשאל על תיקוני הזהר גופיה, מה ענין תיקונם.

Re: בם תיקן העליונים, תיקן זהרי חמה

פורסם: ג' מאי 28, 2019 3:02 pm
על ידי ביקורת תהיה
'תקון' בעברית מובנו 'קישוט' (תיקוני כלה = קישוטי כלה), ואדוננו בר יוחאי עשה שבעים קישוטים לתורה, דהיינו חיבר את 'תקוני הזהר',
דְּאִנּוּן שִׁבְעִין אַנְפִּין לְאוֹרָיְתָא, דְּפָרֵשׁ רַשְׁבִּ"י בְּמִלַּת 'בְּרֵאשִׁית'. (לשון הקדמת תקו"ז)