עמוד 1 מתוך 1

"אות הקשת לא נהיה" איך יודעים?

פורסם: ב' מאי 03, 2021 3:32 pm
על ידי הדריכני באמיתך
שלום לכולם. אשמח לקבל ממכם תשובה על השאלות הבאות.

הרי קשתות נראות בכל מיני מקומות בעולם,
האם בכל המקומות האלו יכולה להופיע הקשת שמהווה סימן?
ואם כן, איך אפשר להעיד שבתקופה מסויימת לא נראתה הקשת?

או שמא הקשת שמהווה סימן לכך שהיה צריך להיות מבול נראית לכל העולם (או לכל ארץ ישראל) בו זמנית

תודה רבה לכל העונים!

Re: "אות הקשת לא נהיה" איך יודעים?

פורסם: ב' מאי 03, 2021 4:45 pm
על ידי כדכד
יש בחז"ל שכשריב,ל הגיע לגן עדן שאל אותו נרשב"י אם נראתה הקשת בימיו וא"ל שכן וא"ל שאם כן "אי אתה בר ליואי" והגמ' אור שבאמת לא נראתה אלא שלא רצה להחזיק טיבותא לנפשיה
עכ"פ מכך שרשב"י ציפה שלא תיראה הקשת בימי ריב"ל ניתן להסיק שבימיו לא נראתה

Re: "אות הקשת לא נהיה" איך יודעים?

פורסם: ב' מאי 10, 2021 12:02 am
על ידי מבני עליה
מקור מפורש יותר, ירושלמי ברכות פ"ט ה"ב: "רבי חזקיה בשם רבי ירמיה כל ימיו של רבי שמעון בר יוחאי לא נראתה הקשת בענן".
כמובן שאין כאן תשובה על השאלה המציאותית אם לא היה בשום מקום בעולם.
(והרמב"ן בפרשת הקשת שבנח נראה דפשיטא ליה הואיל ו"על כרחנו נאמין לדברי היונים שמלהט השמש באויר הלח יהיה הקשת בתולדה" שאי אפשר לומר שעד דור נח לא היתה
ואם כן קשה גם לומר שדור שלם לא היתה.)
וקשת הנראית בזמן אחד לכל העולם ודאי אין טבע כזה כלל. ואולי כמו שרצית ליישב בארץ ישראל, או ליתר דיוק במקומו של רשב"י. אע"פ שאין ראיה לדבר עי' בסוף האדרא זוטא קדישא (זוהר דברים רצו:) צווחת מארי תריסין דכפר ציפורי עם בני מרוניא על דבר מקום קבורתו.
שו"ר שעמד בזה הנצי"ב בהרחב דבר בפרשת נח שם עיי"ש.