הודעהעל ידי מחשב מסלול » ד' מאי 08, 2024 9:46 pm
לענ"ד לא נראה לי שהכוונה כמו שפירש אותו כולל יונגרמאן, יותר נראה שכיון שהתחיל להתעסק בענין הספירה בשעה שהציבור ספרו - נחשב שמתחילה עד סוף הכל נעשה איתם. ולדברי היונגרמאן יוצא, שאדם שאכל ופטפט בחדר אחד עם ציבור שסופרים העומר, ואחרי שעתיים יספור הוא את העומר, גם ייחשב לו לספירה בציבור, שהרי הוא 'נכח' בשעה שציבור ספרו ונחה רוחם עליו עד השקיעה למחרת... והפר"ח ממש לא קשור כאן. ומה שדקדק ה'כולל יונגרמאן' יש לדחות בפשיטות שהגרשז"א דיבר בקיצור ולכן לא הזכיר כל מה שרצה 'כולל יונגרמאן' בדקדוקו.
לכן אני אומר, שאם מדובר אצל ספרדים או חסידים, והנידון הוא הלשם ייחוד הארוך של הבא"ח (שבזה לא שייך המחלוקת עם הנוב"י כיון שאין העיקר אמירת הלשם ייחוד אלא התפילה), וכן שמעתי בשם הגר"מ מאזוז שבזה אמרינן עדיף הידור מצוה מברוב עם, בק"ו, שהרי זריזין מקדימין קודם לברוב עם, והידור מצוה עדיף מזריזין מקדימין (כלומר מוטב לעכב המצוה כדי להדר בה) נמצא שהידור מצוה עדיף על הכל. אך אני הקטן מצאתי לזה דחיות (לא דחיות מוכרחות, אלא דחיות בדרך דחייה בעלמא) ודעות חלוקות. ואם מדובר על מנין אשכנז אז כאן נכנס גם הויכוח של הנוב"י. וה'יוצר אור' כנראה לא ראו עיניך מאורות מימיך, מי הוא לחלוק על הגרשז"א או להכריע בינו ובין הנוב"י.