ביצה לו. בדיון הגמ' בדברי ר' יצחק ד"אין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל" שואלת הגמ' ממתני' דנותנין כלי תחת הדלף ומתרצת הגמ' - בדלף הראוי.
בפרק כירה (מג.) שואלת הגמ' ממשנה זו על רב חסדא שס"ל כר' יצחק שאין כלי ניטל וכו' וסובר שלצורך הצלה מצוייה התירו, ושם מיישבת הגמ' "בבתי חדתי דשכיחי דפקעי", דהיינו שהשאלה הייתה איך מותר לקחת כלי לצורך הבית והתשובה שהתירו לצורך הצלת הבית שהוא דבר שכיח, ובהמשך הגמ' שם כשהגמ' שואלת על הפשט של ר' יוסף בדברי רב חסדא שהוא מטעם ד"אסור לבטל כלי מהיכנו" והגמ' שואלת ממשנה זו שנותנין כלי תחת הדלף, שם מיישבת הגמ' שמדובר בדלף הראוי.
וא"כ: א כשהשאלה היא דמשנה זו סותרת הכלל שאסור לבטל כלי מהיכנו התירוץ המתאים הוא "דלף הראוי" ב כשהשאלה היא על זה שאין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל התשובה המתאימה היא ב"בתי חדתי" או כסיום הגמ' שם "בצריך למקומו"
ואילו כאן שואלת הגמ' שאלה ב' ומיישבת בתירוץ שמתאים על שאלה א'
אתמהה