ממה שכתוב בגמרא דילמא תמיד סוברים כך ר' ישמעאל ור' עקיבא מוכח שכשזה תמיד סוברים אותו דבר הגמרא צריכה לכתוב?
[עי' באחד מספריו של הרב יעקב אביגדור מכתב לר' ראובן מרגליות שכתב לו נגד ספרו שעושה לשיטתו].
בברכה המשולשת כתב:שם זה כי יוצא שלפי רבי ישמעאל אין בכלל מ"ע בתורה כמו שכתב רש"י בהדיא
מיללער כתב:מעניין שדוקא פה בכל ג' המחלוקת בין ר"ע ור"י אי רשות או חובה, נראה שזה נובע מ'לשיטתו' של רבי ישמעאל שכל מצוה שנאמרה ונשנית לא נשנית אחא בשביל דבר שנתחדש בה ודו"ק
אוצר החכמה כתב:לא העניין המדובר,
אבל בדיוק אתמול ראיתי באיזה מקום (איני זוכר אם היה מחמת הפנייה מכאן או מקום אחר לגמרי) שעושה חשבון שר' ישמעאל לשיטתו שס"ל שארבע ציציות ארבע מצוות הן ושלושת הנוספים משלימים את התריג מצוות שחסרים באלו שס"ל רשות ולא חובה.
אוצר החכמה כתב:לא העניין המדובר,
אבל בדיוק אתמול ראיתי באיזה מקום (איני זוכר אם היה מחמת הפנייה מכאן או מקום אחר לגמרי) שעושה חשבון שר' ישמעאל לשיטתו שס"ל שארבע ציציות ארבע מצוות הן ושלושת הנוספים משלימים את התריג מצוות שחסרים באלו שס"ל רשות ולא חובה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים