מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

למה בשיסה הכלב בעצמו ונשכו נחשב כשני שינויים?

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
הפלא ופלא
הודעות: 362
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 3:24 pm

למה בשיסה הכלב בעצמו ונשכו נחשב כשני שינויים?

הודעהעל ידי הפלא ופלא » ו' יוני 24, 2016 2:37 pm

בגמ' כ"ד ע"ב דבשיסה הכלב בעצמו פטור בעל הכלב דכל המשנה ובא אחר ושינה בו פטור. בשלמא ה'שינה' הראשון מובן, ששיסה הכלב בעצמו, אבל למה גם נשיכת הכלב נחשב כמשונה?
בגמ' לעיל דף כ' ע"א לגבי אכלה כסות וכלים ברה"ר שם יש שפיר ב' שינויים, הנחת הכסות ברה"ר ואכילת הבהמה את הכסות

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: למה בשיסה הכלב בעצמו ונשכו נחשב כשני שינויים?

הודעהעל ידי גימפעל » ו' יוני 24, 2016 3:18 pm

כלב הוא בן תרבות.

פלתי
הודעות: 2326
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: למה בשיסה הכלב בעצמו ונשכו נחשב כשני שינויים?

הודעהעל ידי פלתי » ו' יוני 24, 2016 4:27 pm

צודק הרב גימפעל, ואמנם לעיל בסמוך אמרינן דאי פומא דפרה כרשות המזיק דמי, מצי למימר ליה מאי בעי ידך בפומא דכלבאי, ומשמע דהוי מדין שן, שאל"כ מאי נפ"מ אם אינה רשות הניזק, והלא קרן חייב גם ברשות הרבים. אבל כבר כתבו המפרשים דהכוונה שאם פי פרה כרשות המזיק דמי, הרי ברשות המזיק כולם פטורים, אפילו קרן.


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 147 אורחים