גמרא ב"מ ג. מאי שלא תהא הודאת פיו גדולה מהעדאת עדי' מק"ו שלא תאמר הודאת פיו הוא דרמיא רחמנא שבועה עליה כדרבה דאמר רבה מפני מה אמרה תורה מודה מקצת הטענה ישבע חזקה אין אדם מעיז פניו בפני בע"ח והאי בכוליה בעי דנכפריה והא דלא כפריה משום דאין אדם מעיז פניו
ולכאורה הכפילות בדברי רבה צ"ב
וראיתי שכ"ה בתרומת הדשן וז"ל כשהייתי קטן שמעתי מדודי מהרז"ך שהגיד לבחורים לפי הנראה משם מה"ר זוסל"ן עשה לויה לרב אחד וא"ל הפורש מחבירו ועתה גם כן תפרוש ממני תא אגמרך מה צריך רבה לומר ובכולי בעי דלכפריה והלא כבר אמר אין אדם מעיז דאשמועינן דחזקה גמורה היא וסמכינן עלה מדאורייתא כמו חזקה אין אשה מעיזה פניה בפני בעלה דסמכינן עלה להתיר אשת איש לעלמא ואח"כ אמר רבה ובכולי בעי דלכפרי' והא דלא כפר ליה משום דאין אדם מעיז כו' אלא דהוה סברא בעלמא דאין אדם מעיז כו' מ"מ דחינו המגו משום אותו סברא דאמרינן אין אדם טוען ברצון כדההיא דחזקת הבתים בעובדא דרבה בר שרשום דאמר לקוחה היא בידי לא מצית אמרת כו' כדמפרשי התוס' וכן באשירי ובמרדכי
נא לבאר כוונתו בזה