כוזביות - מטבע של בן כוזיבא וירושלמיות הוו. וה"ג כוזביות ירושלמיות או של מלכים הראשונים וכוזביות וירושלמיות לא נפקי כלל. ל"א כוזביות של כזיב וה"ג כוזביות או ירושלמיות או של מלכים הראשונים.
נראה בדברי רש"י דמספקא ליה אם יש לפרש דכוזביות הן עצמן ירושלמיות או דתרי מילי הוו כוזביות או ירושלמיות. [ועי' בהגהות מהר"ץ חיות מדברי הירושלמי].
ובהגהות הגריעב"ץ, וז"ל,
נ"ב לפ"א דרש"י נ"ל של בן כוזיבא שנעשו כשמלך שמא עדיין היה בית שני קיים אז אע"פ שנשרף ההיכל, כי בזמן שאין בית מ"ש ירקב, ונפדה אפילו בשו"פ כמ"ש הר"מ בפ"ב דמע"ש. אבל באמת נראה שבשעת לכידת ירושלים נחרב הבית כולו עם חומות ירושלים, ועמ"ש בקבב"ה בסופו. גם א"א לומר כוזביות ירושלמיות חדא נינהו דבן כוזיבא לא מלך בירושלים רק בביתר.
והנה השיטה דכוזביות ירושלמיות חדא נינהו באמת צ"ב טובא, שהרי פשוט וברור הוא שבן כוזיבא שטעה בו רבי עיקיבא מלך בביתר, וכן פשיטא בודאי שבן כוזיבא לא היה בימי הבית, כמפורש בסדר עולם רבה (פרק ל), ומפולמוס של טיטוס עד מלחמת בן כוזיבא (י"ו) [כ"ו] שנה, ומלחמת בן כוזיבא ב' שנים ומחצה (כ"ב) [נ"ב] שנה אחר חרבן הבית, והובאו הדברים בדברי רש"י בסנהדרין צז, ב בתוספת שבן כוזיבא מלך בביתר.
ולשון רש"י ביבמות (עב, א), בימי בן כוזיבא - שמשכום עובדי כוכבים באונס בכרך ביתר וגברה יד בן כוזיבא ונלחם בהם ונצחם ומלך על ישראל שתי שנים ומחצה וחזרו ומלו בימיו.