זה ישי אבי דוד שיצא באוכלוסא ונכנס באוכלוסא ודרש באוכלוסא, אמר עולא נקיטינן אין אוכלוסא בבבל, תנא אין אוכלוסא פחותה מששים רבוא.
א' זעירא כתב:איפה מצאת שהיו ישיבות? ועוד שתיים?
בגמרא מתואר שחזקיה דרש בפני י"א ריבוא ושבנא בפני י"ג ריבוא, ואין המשמעות שי"א ריבוא עמדו בכניסה לעיר בעת ובעונה אחת ושמעו שיעור כללי מחזקיה, כי אם שחזקיה היה דורש דבריו בפני י"א ריבוא. כלומר שמפלגת חזקיה מנתה י"א ריבוא מתפקדים ומפלגת האופוזיציה של שבנא מנתה י"ג ריבוא מתפקדים. ולכן כשמונים את מספר ממלאי האולמות שבפניהם דרש חזקיה לבטוח בה' הגיעו ביחד למספר י"א ריבוא, וכשסופרים את מספר שומעי הרצאותיו של שבנא בנושא סירוב פקודה ושלום עכשיו בכל יישובי הארץ הגיעו לי"ג ריבוא.
ההוא גברא כתב:אני רואה שמשהו תמוה בעיניכם.
בזמן בית המקדש היו מלמדים תורה להמוני ישראל בככרות ירושלים ובהר הבית, ודבר זה מפורש בכמה מקומות. בספר עזרא (נחמיה ח א-ג:
וַיֵּאָסְפ֤וּ כָל־הָעָם֙ כְּאִ֣ישׁ אֶחָ֔ד אֶל־הָ֣רְח֔וֹב אֲשֶׁ֖ר לִפְנֵ֣י שַֽׁעַר־הַמָּ֑יִם וַיֹּֽאמְרוּ֙ לְעֶזְרָ֣א הַסֹּפֵ֔ר לְהָבִ֗יא אֶת־סֵ֙פֶר֙ תּוֹרַ֣ת מֹשֶׁ֔ה אֲשֶׁר־צִוָּ֥ה יְקֹוָ֖ק אֶת־יִשְׂרָאֵֽל:
(ב) וַיָּבִ֣יא עֶזְרָ֣א הַ֠כֹּהֵן אֶֽת־הַתּוֹרָ֞ה לִפְנֵ֤י הַקָּהָל֙ מֵאִ֣ישׁ וְעַד־אִשָּׁ֔ה וְכֹ֖ל מֵבִ֣ין לִשְׁמֹ֑עַ בְּי֥וֹם אֶחָ֖ד לַחֹ֥דֶשׁ הַשְּׁבִיעִֽי:
(ג) וַיִּקְרָא־בוֹ֩ לִפְנֵ֨י הָרְח֜וֹב אֲשֶׁ֣ר׀ לִפְנֵ֣י שַֽׁעַר־הַמַּ֗יִם וגו'.
אבות דרבי נתן פרק לח
וכשתפשו את רשב"ג ואת רבי ישמעאל ליהרג היה רשב"ג יושב ותוהה בדעתו ואומר אוי לנו שאנו נהרגין כמחללי שבתות וכעובדי ע"א וכמגלי עריות וכשופכי דמים. אמר לו רבי ישמעאל בן אלישע רצונך שאומר לפניך דבר אחד. א"ל אמור וכו' א"ל שמא כשהיית יושב ודורש בהר הבית והיו כל אוכלוסי ישראל יושבין לפניך זחה דעתך עליך
תוכן כתב:מן הסתם אלו גוזמאות, וכדאמרינן בחולין שחז"ל מדברים בלשון גוזמא, והכוונה שדרשו בפני ציבור גדול ועצום.
תוכן כתב:מן הסתם אלו גוזמאות, וכדאמרינן בחולין שחז"ל מדברים בלשון גוזמא, והכוונה שדרשו בפני ציבור גדול ועצום.
לייטנר כתב:.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים