עושה חדשות כתב:והיכי עביד הכי והאמר רב יהודה כל המשחרר עבדו עובר בעשה שנאמר לעלם בהם תעבדו לדבר מצוה שאני מצוה הבאה בעבירה היא מצוה דרבים שאני.
לכאו' אין הכוונה להזכיר את ההלכה של מהבב"ע, ואינו שייך לכאן, כי אם לישנא בעלמא. האם מצינו כהאי לישנא דמהבב"ע בעוד מקומות בש"ס וראש'?
התוס' בסוכה ל. הק' מ"ט בעי לטעמא דכתותי מיכתת שיעוריה תיפו"ל משום מצווה הבאה בעבירה, ואין הכוונה שעובר עבירה של הנאה מע"ז בקיום המצווה שהרי מצוות לאו להנות ניתנו, אלא עצם זה שדבר מוקצה לאיסור הנאה, והקיום מצווה מתאפשר רק באופן של לקיחת דבר שנאסר נחשב כמצווה הבאה בעבירה, - ר' בערל פוברסקי האריך בזה באיזה מקום וכמדומה שהביא גם את הגמ' שם.