ישראליק כתב:האם הלשון "מקובל" או "מטורף" לא קאי על התפילה?
ישראליק כתב:האם הלשון "מקובל" או "מטורף" לא קאי על התפילה?
אותה אבקש כתב:במחכ"ת הרבנים הגאונים דפה, נראה שנעלם מכם פירש"י [כמדו' ולא עיינתי כעת בפנים] ב' פירושים א. החולה ב. התפילה.
ואולי טעות בידי.
שהוא מטורף - החולה לשון אחר [לשון] טורפין לו תפלתו בפניו כלומר התפלה שהתפללו עליו מטורפת וטרודה ממנו ואינה מקובלת
אוצר החכמה כתב:את שאלת הרב תוכן אני לא הבנתי.
אמרו עליו על רבי חנינא וכו'. מנא הני מילי? אמר רבי יהושע בן לוי, דאמר קרא: בורא ניב שפתים שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו.
אמר רבי יהושע בן לוי אם עשו שפתותיו של אדם תנובה יהא מבושר שנשמעה תפילתו מה טעם בורא ניב שפתים שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו.
כי הא ודאי לאו כל אדם זוכה למה שזכה ר' חנינא בן דוסא שישגיחו מן השמים להודיעו תיכף אם נתקבלה תפלתו, ולשאר אינשי אין שגירת התפלה ראיה לטובה ולא ההיפוך לרעה.
אוצר החכמה כתב:זה בדיוק מה שאני לא הבנתי.
רחב"ד הוא לא אני ולא אתה. והוא יודע איך הוא מתפלל.
שבענו מטובך כתב:לשאלת השואל, האם לא לזה התכוונה הגמרא בשאלת 'מנא הני מילי?'
בברכות שם:אמרו עליו על רבי חנינא וכו'. מנא הני מילי? אמר רבי יהושע בן לוי, דאמר קרא: בורא ניב שפתים שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו.
ובירושלמי פ"ה ה"ה:אמר רבי יהושע בן לוי אם עשו שפתותיו של אדם תנובה יהא מבושר שנשמעה תפילתו מה טעם בורא ניב שפתים שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו.
ר' חנינא בן דוסא ידע שזה הסימן של 'בורא ניב' עשוי רק לו ולשכמותו, כמ"ש הצל"ח (כט ע"ב):כי הא ודאי לאו כל אדם זוכה למה שזכה ר' חנינא בן דוסא שישגיחו מן השמים להודיעו תיכף אם נתקבלה תפלתו, ולשאר אינשי אין שגירת התפלה ראיה לטובה ולא ההיפוך לרעה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים