אמר רבי זירא: אגרא דפרקא - רהטא.
אמר אביי: אגרא דכלה - דוחקא.
אמר רבא: אגרא דשמעתא - סברא.
אמר רב פפא: אגרא דבי טמיא - שתיקותא.
אמר מר זוטרא: אגרא דתעניתא - צדקתא.
אמר רב ששת: אגרא דהספדא - דלויי.
אמר רב אשי: אגרא דבי הלולי - מילי.
שבעת המאמרים הללו מופיעים גם בכת"י, אבל השמות מתחלפים בהם.
שוב הבחנתי, שהמאמר האחרון מובא בארבעה עדי נוסח ללא שם האומר (כת"י אוקספורד 366; קמבריג' T-S AS 75.22; הגדות התלמוד; עין יעקב).
ובחמשה עדי נוסח חסר מאמר זה לגמרי (כת"י פירנצה 7 [הושלם בגליון בלי שם בעל המאמר]; קמבריג' T-S F 1(2).83 [הושלם בגליון בלי שם בעל המאמר]; שאילתות דרב אחאי גאון פרשת בראשית שאילתא א לגירסת רוב כת"י, ראה מהדורת מירסקי חלק א עמ' כא; ראבי"ה חלק א סי' יג; פסקי הרי"ד)!
האם זה מעלה חשד שהמאמר האחרון נוסף מאוחר יותר?
לאידך, בחמשה כת"י וכמה עדי נוסח אחרים מופיע המאמר עם שמו של בעל המאמר. גם רס"ג בפירושו לברכות (גנזי ירושלים, א, עמ' ריד) מביא מאמר זה.
יודיעוני נא היודעים איך להתיחס לתופעה שכזו.