הדברים מעורפלים: נולד מאן דכר שמיה, ואיסור שחיטה מאי עבידתיה הכי?מלבב כתב:משמע שטעם הנולד הוא משום שיש איסור לשחטו.
ביקורת תהיה כתב:הדברים מעורפלים: נולד מאן דכר שמיה, ואיסור שחיטה מאי עבידתיה הכי?מלבב כתב:משמע שטעם הנולד הוא משום שיש איסור לשחטו.
פירוש דברי הר"ן 'דהא חזי האי פלגא למאי דהוה חזי כוליה' הוא: החלק שפירש ראוי עתה לאותו דבר שהיה ראוי לפני שפירש בעת היותו חלק מן השלם, בניגוד לשברי כלים, שאין ראוים עתה למה שהיו ראוים בעת היותם חלק מן הכלי השלם.
לכאורה, הפירוש בדברי הר"ן הוא: שהביצה ראויה עתה לאותו דבר שהיתה ראויה לפני שפירשה, ולא שהביצה ראויה לאותו דבר שהתרנגולת ראויה.מלבב כתב:למה צריך הרן להדגיש שהוא ראוי למה שהתרנגולת ראויה?
ביקורת תהיה כתב:לכאורה, הפירוש בדברי הר"ן הוא: שהביצה ראויה עתה לאותו דבר שהיתה ראויה לפני שפירשה, ולא שהביצה ראויה לאותו דבר שהתרנגולת ראויה.מלבב כתב:למה צריך הרן להדגיש שהוא ראוי למה שהתרנגולת ראויה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים