1. "אמרו לו חמדה גנוזה (תורה) יש לך שגנוזה קודם ששת ימי בראשית תתקע"ד דורות" וכי יש עניין זמן קודם בריאת העולם? הזמן הוא רק לנבראים, לולא נבראים למושג "זמן" אין משמעות כמבואר בפירוש "בלבבי משכן אבנה" על הבעלש"ט הראשון על התורה שבו נכתב: "הזמן הוא הכרח המציאות של יחס כלפי הנבראים... ובוודאי שלא שייך בא"ס זמן." "כי הזמן עצמו הוא בחינת נברא, וכל זמן שלא היו נבראים לא היה זמן."
2. מה שנאמר ברש"י דף פח: ד"ה "תתקע"ד דורות" שהיו אמורים להיברא הדורות 2000 שנה קודם - בזמן שנבראה התורה שנאמר: "דבר ציווה לאלף דור". "וראה הקב"ה שאין העולם מתקיים ללא תורה כל כך..." וכי מה עניין "ראיית" הקב"ה שהעולם לא מתקיים ללא תורה? יעלה על הדעת, שדעת הקב"ה השתנתה נוכח ראייתו שהעולם אינו מתקיים ללא תורה?!
מנחת משיב נפש, שבת, קיג' - "תראה משום שהיו רשעים ולא היו ראויים לקבלת התורה וראה הקב"ה..." וידע זאת קודם שיהיו רשעים ולא יהיו ראויים, לכן איך הגיוני שראייה זו פתאום צצה?