כדכד כתב:יש מי שמפרש שהככר שנטמא בשרץ מטמא את השני והשני עושה שלישי והשלישי בקודש מטמא משקים להיות תחילה ולכן מטמא את המים שבגומותיו והם חוזרים ומטמאים הכל משא"כ בתרומה שהשלישי אינו עושה רביעי ולכן אינו עושה את המשקים ראשונים.
לפי פירוש זה לא הבנתי למה הככר הראשון והשני אינם מטמאים את המים שבגומותיהם להיות תחילה ואז גם בתרומה ייפסלו כל הככרות?
ככר א' נוגע בשרץ הוא ראשון לטומאה ומשקה שבגומא שלו נעשה ראשון לטומאה
ככר ב' נוגע בראשון לטומאה (ככר א') ונעשה
שני לטומאה ומשקה שבגומא שלו נעשה ראשון לטומאה, - ככר ב' נוגע גם במשקה שבגומא שלו שהוא ראשון לטומאה ולכן שי סיבה נוספת לככר ב' יהיה שני לטומאה (ולא ראשון)
ככר ג' נוגע בככר ב שהוא שני לטומאה ונעשה פסול דהיינו שלישי לטומאה בתרומה שאינו מטמא, ומשקה
שבגומא שבו טהור היות והמשקה נוגע בשלישי לטומאה בתרומה ואן מגעו פוסל את התרומה ולכך מגעו לא עושה את המשקים תחילה.
ככר ד' נוגע בככר ג' שהוא שלישי לטומאה שאינו עושה רביעי בתומה ולכן טהור.
לכן יוצא שבתרומה מטמא שנים ופוסל א'