טור תלגא כתב:בליקוטי חבר בן חיים חלק י' כתב שהו"ל למימר על אבוה דר' הונא.
שמואל דוד כתב:ב"ב דף קעד
משה בר עצרי ערבא דכתובתה דכלתיה הוה רב הונא בריה צורבא מדרבנן הוה ודחיקא ליה מילתא אמר אביי ליכא דניזיל דנסביה עצה לרב הונא דנגרשה לדביתהו ותיזיל ותגבי כתובה מאבוה והדר נהדרה א"ל רבא והא ידירנה הנאה תנן א"ל אביי אטו כל דמגרש בבי דינא מגרש לסוף איגלאי מילתא דכהן הוא כו' (דהיינו שרב הונא היה כהן וא"כ א"א לגרשה ולהחזירה)
ועיין רשב"ם עצרי כהן הוה ואי מגרש תו לא מצי מהדר לה.
וצע"ק מדוע כתב שעצרי היה כהן. הול"ל רב הונא כהן הוה.
אוצר החכמה כתב:מש"כ רש"י. לענ"ד כך היה המנהג שהרבה פעמים כתבו רש"י על הפירוש אפילו כשידעו שזה למישהו אחר. יבואו הבקיאים ויגידו אם אני צודק.
אוצרניק כתב:שמואל דוד כתב:ב"ב דף קעד
משה בר עצרי ערבא דכתובתה דכלתיה הוה רב הונא בריה צורבא מדרבנן הוה ודחיקא ליה מילתא אמר אביי ליכא דניזיל דנסביה עצה לרב הונא דנגרשה לדביתהו ותיזיל ותגבי כתובה מאבוה והדר נהדרה א"ל רבא והא ידירנה הנאה תנן א"ל אביי אטו כל דמגרש בבי דינא מגרש לסוף איגלאי מילתא דכהן הוא כו' (דהיינו שרב הונא היה כהן וא"כ א"א לגרשה ולהחזירה)
ועיין רשב"ם עצרי כהן הוה ואי מגרש תו לא מצי מהדר לה.
וצע"ק מדוע כתב שעצרי היה כהן. הול"ל רב הונא כהן הוה.
ואני הק' רציתי לומר שיש כאן טעות בהדגשת הדיבור המתחיל. והדיבור המתחיל הוא כהן הוה. והוסיף הרשב"ם - ואי מגרש תו לא מצי מהדר לה. והתיבה "עצרי" נכתבה בטעות.
ד"א, האם מצינו עוד אחד בזמן האמוראים ששמו היה משה? וכן - אברהם ?
אוצר החכמה כתב:מש"כ רש"י. לענ"ד כך היה המנהג שהרבה פעמים כתבו רש"י על הפירוש אפילו כשידעו שזה למישהו אחר. יבואו הבקיאים ויגידו אם אני צודק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים