הודעהעל ידי לענין » ד' אוגוסט 07, 2019 10:24 pm
קושיא מעיקרא ליתא. הרי הגמרא עצמה שואלת ממוחק את השם שעובר בלא תעשון כן, אז מה כבודו שואל?????
ובתורת איידי דזוטר, אצרף נא דברים שנמצאו בזה מימי ביכורי.
בענין איסורין בחורש בתלם א'
מצד יו"ט אולי חייב מצד איסור תחומין והשאלה אם לוקים ע"ז ביו"ט.
ואם הי' יו"ט של פסח יכול לעבור גם מצד שובר עצם מן הפסח ומצד מוציא מבשר פסח חוץ לחבורתו ומצד מחמץ עיסתו (רק לשי' הרמב"ם).
ואולי גם קורע פי המעיל, ומצד מבדיל בחטאת העוף, ושוחט קדשים בחוץ ואם נכנס להיכל (כשהיה שם טומאה, ע"פ המשנה) עובר מצד הבא אל המקדש טמא, ומצד כהן שנכנס להיכל שלא בשעת עבודה, וגם כהן שנכנס לקה"ק שלא לעבודה, ואם לא נכנס בצורה נאותה עובר גם על שנכנס פרוע ראש וגם נכנס קרוע בגדים, ואם בבגדים טמאים נכנס לוקה משום בא לעזרה בבגדים טמאים, ואם הוא בעל מום לוקה מעוד לאו, ואם בשעת עבודה היה וחרש לכיוון חוץ לוקה על שיצא מן המקדש בשעת עבודה.
ואם עושה בחרישה קנין גזילה לוקה משום גזל , או מצד 2 לאוים שלא מחזיר העבוט, וביותר אם היא אלמנה.
ואם הוא מלך ומרויח בזה יותר על מה שצריך עובר גם על שהרבה כסף וזהב.
ויכול לעבור גם על יוצא מא"י לחו"ל, וגם משום עובר לפני המתפלל (אמנם על שתי אלו אין לוקה), ואפשר גם מצד מטיל מום בקדשים, והגוזז את הקדשים, ואם יש ע"ז שדרכה בכך עובר גם על זה .