משלי שועלים כתב:מי הם עשרת האמוראים המובאים הכי הרבה בבבלי?
יאיר כתב:במסכת סוכה מוזכרות
91 סוכות כשרות כמנין 'סוכה'
85 סוכות פסולות כמנין 'סכה'
(הגר"א)
מיללער כתב:משלי שועלים כתב:מי הם עשרת האמוראים המובאים הכי הרבה בבבלי?
מבלי חיפוש הייתי מנחש ואומר (אין מוקדם ומאוחר)
רב
שמואל
ר' יוחנן
ריש לקיש
אביי
רבא
רב נחמן
רב ששת
רבה
רב יוסף
רב פפא
מיללער כתב:מיללער כתב:משלי שועלים כתב:מי הם עשרת האמוראים המובאים הכי הרבה בבבלי?
מבלי חיפוש הייתי מנחש ואומר (אין מוקדם ומאוחר)
רב
שמואל
ר' יוחנן
ריש לקיש
אביי
רבא
רב נחמן
רב ששת
רבה
רב יוסף
רב פפא
אשמח לקבל תוצאות החיפוש אם אכן צדקתי ובאיזה מהם
הפשטן כתב:מיללער כתב:מיללער כתב:משלי שועלים כתב:מי הם עשרת האמוראים המובאים הכי הרבה בבבלי?
מבלי חיפוש הייתי מנחש ואומר (אין מוקדם ומאוחר)
רב
שמואל
ר' יוחנן
ריש לקיש
אביי
רבא
רב נחמן
רב ששת
רבה
רב יוסף
רב פפא
אשמח לקבל תוצאות החיפוש אם אכן צדקתי ובאיזה מהם
פעם שמעתי שהאמורא שמוזכר הכי הרבה בש"ס הבבלי הוא רבא.
דווקא כל אחת מהמילים "לקיש" "ששת" "נחמן" ו-"פפא" שאותן היזכרת, מוזכרת בש"ס הבבלי פחות פעמים מהמילה "הונא" שאותה משום מה לא היזכרת.
באר בשדה כתב:תיבת "לכאורה" מופיעה פעם אחת בלבד במרחבי הש"ס...
פי' לאדם כיעור שאינו מעיין ומדקדק לפו"ר נראה לו וכו'
יאיר כתב:במסכת סוכה מוזכרות
91 סוכות כשרות כמנין 'סוכה'
85 סוכות פסולות כמנין 'סכה'
(הגר"א)
לייטנר כתב:יאיר כתב:במסכת סוכה מוזכרות
91 סוכות כשרות כמנין 'סוכה'
85 סוכות פסולות כמנין 'סכה'
(הגר"א)
ספרת?
יאיר כתב:לייטנר כתב:יאיר כתב:במסכת סוכה מוזכרות
91 סוכות כשרות כמנין 'סוכה'
85 סוכות פסולות כמנין 'סכה'
(הגר"א)
ספרת?
לא. אתה?
משלי שועלים כתב:'שלחו מתם' 30 פעמים
משלי שועלים כתב:'איבעיא להו' מופיע בש"ס 208 פעמים
הפשטן כתב:משלי שועלים כתב:'איבעיא להו' מופיע בש"ס 208 פעמים
המחשב שלי ספר הרבה הרבה יותר (וזאת אפילו מבלי לכלול: את "ואיבעיא", ואת "דאיבעיא", ואת "אבעיא", ואת "ואבעיא", ואת "איבעי' ", ואת "דאיבעי' ", ואת "דאיבעי").
חיים שאול כתב:העתקתי-
אביי 3136
רבא 3739
ובמקומות אחרים ראיתי מספרים שונים, וצ"ע
הפשטן כתב:
האם הוספת לחשבון גם את: "ורבא", או "דרבא", "כרבא", או "לרבא", וכל כיוצא בזה?
האם ניכית מהחשבון את: "גברא רבא", "יהא שמי' רבא", וכל כיוצא בזה?
משלי שועלים כתב:הפשטן כתב:
האם הוספת לחשבון גם את: "דרבא", או "ורבא", או "מרבא", או "לרבא", או "כרבא" (אחרי ניכוי "כרבא" במובן של חרישה), וכל כיוצא בזה?
האם ניכית מהחשבון את: "גברא רבא", או "יהא שמי' רבא", או "רבא ברי' דרבה", וכל כיוצא בזה?
את אותיות ההטיה לפני שמו של רבא לא 'חייבים' לנכות, משום שיש המעונינים לדעת כמה פעמים רבא מוזכר בש"ס, ולא רק כמה דברים הוא 'חידש'.
הפשטן כתב:משלי שועלים כתב:הפשטן כתב:
האם הוספת לחשבון גם את: "דרבא", או "ורבא", או "מרבא", או "לרבא", או "כרבא" (אחרי ניכוי "כרבא" במובן של חרישה), וכל כיוצא בזה?
האם ניכית מהחשבון את: "גברא רבא", או "יהא שמי' רבא", או "רבא ברי' דרבה", וכל כיוצא בזה?
את אותיות ההטיה לפני שמו של רבא לא 'חייבים' לנכות, משום שיש המעונינים לדעת כמה פעמים רבא מוזכר בש"ס, ולא רק כמה דברים הוא 'חידש'.
לא הבנתי את טענתך. האמנם טענתי שצריך לנכות את אותיות ההטי' ? להפך: שאלתי את חיים שאול האם הוא זכר להוסיף אותן.
יאיר כתב:יישר כח על הפירוט וההבהרה!
זו היתה ה'בעיה' לייטנר?...
ב"ה הכל בא על מקומו בשלום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 25 אורחים