איתא בגמ' יומא סז איבעיא להו אותן אברים מה הן בהנאה רב ושמואל חד אמר מותרין וחד אמר אסורין מאן דאמר מותרין דכתיב (ויקרא טז, כב) במדבר ומאן דאמר אסורין דכתיב (ויקרא טז, כב) גזירה ומאן דאמר אסורין האי מדבר מאי עביד ליה מיבעי ליה לכדתניא (ויקרא טז, י) המדברה (ויקרא טז, י) המדברה (ויקרא טז, כב) במדבר לרבות נוב וגבעון שילה ובית עולמים.
והנה בתוס זבחים קיז: וא"כ ביוה"כ לא קרבו צבור באהל מועד' בנוב וגבעון לא פרים ולא שעירים כי אם תמידים.
והנה שני שעירין היו מעכבין זא"ז ולפי תוס' שלא קרבו לא פרים ולא שעירים גם לא הביאו שעיר המשתלח, אבל ביומא מבואר המדברה המדברה במדבר לרבות נוב וגבעון וכו'?