דורש מבקש כתב:ריב"ל מוזכר במשנה בסוף עוקצין. ולכן אינו נראה שלוי שהוא חבירו של רב הוא אביו. (הגם שרב תנא ופליג).
דורש מבקש כתב:כעת ראיתי שבעבר לפני כמה שנים נידון כבר שאלה זו פה בפורום. תחת הכותבת האם לוי תנא ופליג.
יבנה כתב:ולדעת ווייס התואר "בן לוי" פירושו שהוא משבט לוי.
אוצרניק כתב:אני מחפש הוכחה לכאן או לכאן.
האם לוי חברו של אבוה דשמואל, וחברו של רב (בכליו של קונה/מקנה וכו'), הוא זה אביו של ר' יהושע בן לוי ?
אודה לכל המגיבים
קאצ'קלה כתב:יבנה כתב:ולדעת ווייס התואר "בן לוי" פירושו שהוא משבט לוי.
ראוי להביא דברי הרמ"ע מפאנו בגלגולי נשמות: "ר' יהושע בן לוי הוא קהת, דר' יהושע בן לוי לא היה לוי אלא בן ישראל, ורצו להורות ר' יהושע בן לוי – בן לוי ממש בהיותו קהת".
וכבר העיר על דבריו בעל סדר הדורות, אחרי שידוע שריב"ל היה לוי.
והשווה רש"י יומא לח א ד"ה בן לוי, שכתב אודות הוגרס בן לוי: "כלומר, מן הלוים". וכבר תמה ר"מ שטראשון מנין לו לרש"י לפרש כן?
קאצ'קלה כתב:ציינתי לסדר הדורות (ערך ריב"ל) שמביא בין השאר גם את הגמרא דחולין שציינת.
ההשוואה לדברי רש"י בבא מציעא, היא מציאה יפה, אלא שעדיין יש לדון בהבדל שבין "ישראל שאמר לבן לוי: כור מעשר יש לך בידי", ששם שייך יותר מה שפירש רש"י "כל לוי קרוי בן לוי", לבין איש שנקרא "הוגרס בן לוי".
ראה במפרשים לשקלים פ"ה מ"א, דמוכח שאכן הי' מן הלוים ממש.קאצ'קלה כתב:מנין לו לרש"י לפרש כן?
לבי במערב כתב:ראה במפרשים לשקלים פ"ה מ"א, דמוכח שאכן הי' מן הלוים ממש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים