י. אברהם כתב:לא קשור
רבי אחא אמר שלש רבי יוסי אמר אחת. ואף על פי שמצאתי רבי אחא אומר רבי יוסי אומר, נראה לי בעניות דעתי דאמר גרסינן, דאומר לשון תנא הוא.
והואיל וכך הוא, אכן מתעוררת תמיהה על הגהת 'יפה עינים'.י. אברהם כתב:הלשון "היה רבי פלוני אומר" לא מצאנו אלא אצל תנאים.
שמואל דוד כתב:יש מקורות לזה?
בפשטות "אמר" הוא לשון עבר ו"אומר" הוא לשון הווה
שו"ר שכ"כ בספר בית אהרן ח"ג עמוד שעא - שעב בשם ההון עשיר עיין שם
קאצ'קלה כתב:בערכי תנו"א לריב"ק ערך רבי יוסי אמורא, כתב:רבי אחא אמר שלש רבי יוסי אמר אחת. ואף על פי שמצאתי רבי אחא אומר רבי יוסי אומר, נראה לי בעניות דעתי דאמר גרסינן, דאומר לשון תנא הוא.
כלל זה מצוי בספרו כמה פעמים. ולא ראיתי שהבדיל בין ארמית לעברית.
שמואל דוד כתב:בכת״י מינכן ובכת״י וטיקן הגירסא אומר.
א. כן הוא אל נכון בפרק שלישי דתמורה.יוֹסֶפֶר כתב:תמורה יט: סוף העמוד ר"ש בן יהודה אמר משום ר"ש.
א. בעוז והדר שינו בפנים ל'אומר'.
ב. ולא נימקו בבית השיטה או בהשלמות להגו"צ.
כמו בלה"ק 'רכוב', 'חלוק' וכיוצא בהם.בן ראובן כתב:איך זה מתיישב במשמעות?
אך הפועל 'תפוס' מתייחס אל מושא ישיר: תפוסים מעשה אבותם, תְּפִיס משכון.בן ראובן כתב:ל"רכוב" ו"חלוק" אין מושא ישיר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים