רש"י ד"ה גזל.
משמע שאנסו בידו מידו ממש טפי מעושק דכתיב (שמואל ב כג) ויגזול את החנית מיד המצרי וכן (שופטים ט) בבעלי שכם ויגזלו את כל אשר יעבור עליהם בדרך:
כאן מביא רש"י דברי ר' אבהו ור' יוחנן בב"ק עט:
אבל לעיל כו: הביא רק דברי ר' אבהו.
עובר משום השב תשיבם. לא תגזול לא שייך אלא בשעת נטילה כמו ויגזול את החנית מיד המצרי (שמואל ב' כג) כדאמר בבבא קמא (עט:)
וכן בסנהדרין ב. ובדף כו: מביא רק דברי ר' אבהו
ובשבועות לא. מביא דברי ר' יוחנן
אבל משחק בקוביא מדאורייתא חזי. שלא פסלה תורה אלא עד חמס שנוטל בחזקה כמו (שופטים ט) ויגזלו את כל (העובר) דבעלי שכם