אהרן תאומים כתב:מענין לענין באותו ענין אמר לי השבוע (בשמחת תנאים כאן במטנטריאל במשפחת רב קהילתנו הרה"ג ר' יחיאל מאיר כ"ץ שליט"א) יהודי חסיד סאטמר מנוי יארק שנתקל בחומר הזה ומאוד נהנה, ודיברנו על כך שזה הזדמנות לחסידי סאטמר להצטרף לחצי השני וכך לא יכשלו בעון לימוד הדף היומי
ארזי ביתר כתב:אהרן תאומים כתב:מענין לענין באותו ענין אמר לי השבוע (בשמחת תנאים כאן במטנטריאל במשפחת רב קהילתנו הרה"ג ר' יחיאל מאיר כ"ץ שליט"א) יהודי חסיד סאטמר מנוי יארק שנתקל בחומר הזה ומאוד נהנה, ודיברנו על כך שזה הזדמנות לחסידי סאטמר להצטרף לחצי השני וכך לא יכשלו בעון לימוד הדף היומי
דומני ששני האחים האדמו"רים מסאטמאר שליט"א, תקנו סדר לימוד דף היומי לבני קהילתם [כל חד וחד לבני קהילתו]. וכן עוד כמה וכמה אדמו"רים. ואין איתי יודע מה זה ועל מה זה שכל אלו שקבעו דף היומי [והיו שהקטינו לעשות, וקבעו 'עמוד היומי'], קבעו סדר לימוד של חמשה ימים ותו לא.
מיללער כתב:ארזי ביתר כתב:אהרן תאומים כתב:מענין לענין באותו ענין אמר לי השבוע (בשמחת תנאים כאן במטנטריאל במשפחת רב קהילתנו הרה"ג ר' יחיאל מאיר כ"ץ שליט"א) יהודי חסיד סאטמר מנוי יארק שנתקל בחומר הזה ומאוד נהנה, ודיברנו על כך שזה הזדמנות לחסידי סאטמר להצטרף לחצי השני וכך לא יכשלו בעון לימוד הדף היומי
דומני ששני האחים האדמו"רים מסאטמאר שליט"א, תקנו סדר לימוד דף היומי לבני קהילתם [כל חד וחד לבני קהילתו]. וכן עוד כמה וכמה אדמו"רים. ואין איתי יודע מה זה ועל מה זה שכל אלו שקבעו דף היומי [והיו שהקטינו לעשות, וקבעו 'עמוד היומי'], קבעו סדר לימוד של חמשה ימים ותו לא.
ג' החבורות הנ"ל (ב' לחסידי מהר"א וא' לחסידי אחיו מהרי"י) מסודרים לא רק ללימוד קבוע מידי יום ביומו אלא גם לחזרה עם בחינות מידי חודש בחדשו, וידוע לכל בר בי רב שכדי להיבחן בע"פ על לימוד חודשי צריך לימוד וחזרה לכה"פ ד' פעמים, ולכן סידרו את ימי ערב שבת ושב"ק לחזור על הלימודים של שבוע העברה, ובשבת שלפני הבחינה לחזור עוה"פ על כל הדפים של החודש העבר.
והתמיהה אזדא
ארזי ביתר כתב:ועדיין יש לתמוה, מה ראו הם יותר ממה שראה מהר"ם שפירא זצוק"ל?
מיללער כתב:ארזי ביתר כתב:ועדיין יש לתמוה, מה ראו הם יותר ממה שראה מהר"ם שפירא זצוק"ל?
לא ראו יותר אלא אימצו ושיפרו את העובדא שפירתא שיזם מהר"ם שפירא בכדי שיהא שוה לכל נפש להגדיל תורה ולהאדירה
ארזי ביתר כתב:מיללער כתב:ארזי ביתר כתב:ועדיין יש לתמוה, מה ראו הם יותר ממה שראה מהר"ם שפירא זצוק"ל?
לא ראו יותר אלא אימצו ושיפרו את העובדא שפירתא שיזם מהר"ם שפירא בכדי שיהא שוה לכל נפש להגדיל תורה ולהאדירה
וכי אין זה מביא לידי יאוש, שרק אחר יותר מעשר שנים יסיימו את הש"ס?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 93 אורחים